Byte drivpaket GBG, betalar! Thunderace -97

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Jag vet inte om man får fråga om "praktisk" hjälp här men jag testar!

Jag har en Thunderace -97 som drivpaketet är _totalt_ slut på! Nu snackar vi inte lite spetsiga kuggar utan att hojen knappt går att rulla bakåt längre.

Alltså måste hela drivpaketet bytas! Jag kommer att ha samtliga delar tillgängliga på mån em (kedja + fram- och bakdrev, behövs mer?).

Frågan är nu, finns det nån i GBG som är villig att hjälpa mig byta? Jag har varken verktyg eller garage att tillgå här nere och Yamaha Center har 2,5 v väntetid. Självklart betalar jag för mig efter överenskommelse och hjälper gärna till med det jag kan, har aldrig bytt drivpaket innan så jag vet inte hur svårt/lätt det är.

Ytterligare, mer meckarinriktad fråga:
Hur kommer jag åt framdrevet och på vilket sätt sitter det fast? Vad det verkar så sitter en liten "skyddskåpa" i metall som täcker den som sitter i 4-5 bultar samt att kopplingen (?) verkar gå in i den kåpan också. Är hela demontering och monteringen av detta en krånglig process? Verkar som att jag måste lufta kopplingen (hydralisk) efteråt men det blir nog inga större problem, eller?

Som ni märker har jag inte full koll på detta varför jag ödmjukast ber om hjälp.

Om du har F-skattesedel är det ju roligt men om du inte har det är det ju också roligt, a.k.a inget kvitto eller stämplar krävs.

Kolla med verkstaden nedan. De är både billiga och riktigt bra. De är kända i Gbg för att vara bra mekaniker.

R.N. MC-Service & Demontering
Gamla Alingsåsvägen 29
433 38 Partille
031-15 52 17
info@rnmc.se
www.rnmc.se

Glömde säga det.. De har öppet alla vardagar 07-16.
Ditt drivpaket sätter de nog dit i ett nafs.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...