Byte av Yoshimura ECU till original

Rhaggren

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Hoj
Kawasaki ZX10
Hej,

Som rubriken lyder.

Jag har idag en Yoshimura ECu som jag kör i en GSX-R 600 2005. Ingen Power Commander eller liknande imellan, dock KN filter och Akra helsystem.

Kan jag bara smacka i original ECU'n eller bör jag göra något mer? (anledningen är att jag är rädd att övervarvningen är alldeles för högt ställd och har därmed orsakat stora motorproblem).

Tack,

Rickard

Yoshimura ECU går att sänka varvstoppet på, plugga i den i datorn och lek hacker....

Skall du byta tillbaka behöver du mappa från början med PCIII och bygla immobilizer, stödswitch och allt annat skrot man har på gatmoppen.

Hej och tack,

Tror du att övervarning kan vara anledning till detta?

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=224731

Jag förmodar att jag måste ordna specialanslutningskabel till detta. Har du någon aning om någon som säljer i Sverige?

TAck igen,

Rickard

När det ser ut sådär är det svårt att se vad som är hönan och ägget. Ventilras är dock inte särledes ovanligt så jag sätter mina pengar på det. Kroniskt höga varv leder till förtida ventildöd och höjt varvstopp gör inte saken bättre men jag tror inte det var den utlösande faktorn...

JA du behöver en kabel och den beställes nog snabbast direkt från USA www.boove är svensk importör och inget under av smidighet att ha och göra med. Annars skulle jag gissa att där finns fler i RR sverige som har en kabel att låna ut för panikmeck. Lägg in en tråd i raceforumet....

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back