Byte av tjänster/Gentjänster ?!

Grym på att komma på idéer av alla möjliga slag. Kan rita en del saker.
Kan en hel del ekonomi i teorin.

Behöver ditt företag en ny hemsida eller hjälp med marknadsföring på internet så är det bara att PM:a. Bästa priserna i landet!

Richard skrev:
Det var ironi, sånt som inte barn förstår. Det hade med saken att göra genom att det allmänna i samhället bekostas av skatter, inte av organiserat tjänsteutbyte. Lustigt att det det sker öppet på ett forum där skenförsäkring i vanliga fall brukar fördömas. Men det är klart, det är bara du som var så pass ... mindre begåvad ... för att inte inse vad jag menade, de andra förstod men stoppade bara huvudet i sanden.

Den dåligt genomtänkta förstaposten började ju ädelt med mekkurser och (tolkade jag det som) dylikt hojrelaterat, vilket hade kunnat maskerats som någon sorts Gula Sidorna inom det gemensamma fritidsintresset (hojar, that is), men spårade i nästa mening ut med att dra upp måleri som exempel.

Det kanske bara är jag som är avundsjuk för att jag inte är hantverkare?

Eller så är det så att det bara är jag som är tillräckligt begåvad för att uppmärksamma ett dåligt ledmotiv av en gammal avdankad frikyrklig medelålders-gubbe? Visst får du hacka på oss som försöker överleva staten, men räkna inte med att vi gör några svartjobb hemma hos dig sen :död

Richard skrev:
Det var ironi, sånt som inte barn förstår. Det hade med saken att göra genom att det allmänna i samhället bekostas av skatter, inte av organiserat tjänsteutbyte. Lustigt att det det sker öppet på ett forum där skenförsäkring i vanliga fall brukar fördömas. Men det är klart, det är bara du som var så pass ... mindre begåvad ... för att inte inse vad jag menade, de andra förstod men stoppade bara huvudet i sanden.

Den dåligt genomtänkta förstaposten började ju ädelt med mekkurser och (tolkade jag det som) dylikt hojrelaterat, vilket hade kunnat maskerats som någon sorts Gula Sidorna inom det gemensamma fritidsintresset (hojar, that is), men spårade i nästa mening ut med att dra upp måleri som exempel.

Det kanske bara är jag som är avundsjuk för att jag inte är hantverkare?

Idèn komm upp av att jag såg inlägget ang. mekkurser. Jag kunde då dra mig till minnes att jag läst om en bostadsrättsförening som gjorde precis på detta vis på sin hemsida. Man la ut en profil på sig själv o så kunde andra i föreningen höra av sig till någon som var ex. händig, med att få hjälp med allt ifrån en Ikea bokhylla till bilen.

Har totalt missat ifall detta skulle vara olagligt! Svartarbetet är det du som tar upp!

Du säger att du använder ironi vilket jag också gjorde! Syftar på att du tar upp detta med svartarbete innan tråden ens startat. Verkade vara en riktigt öm punkt, sorry!

Har jag varit olaglig nu ihelgen? Har precis flyttat o köpt ny belysning till min lägenhet. Det sätts upp av en kompis som är elektriker, dock kanske han ej får hjälpa vänner med detta eftersom han jobbar som elektriker. :rolleyes:
OBS!!!!! HAN TAR EJ BETALT FÖR DETTA UTAN RÄKNAR MED ATT JAG STÄLLER UPP FÖR HONOM DÅ DET BEHÖVS. Därav trådens namn Tjänster/Gentjänster, inte " förmedlingstråd för svartjobb "

Nej, jag tror du är fel man på fel plats. Du borde jobba på nån myndighet ( kanske du redan gör iofs. ) istället för att surfa runt o bedriva fikarumspolitik på ett McForum !

PS; Kul att det var flera som tyckte tråden var en bra/kul idè! :tummenupp

PS2; Du behöver inte deppa för att du inte är hantverkare. Med lite kreativitet o vilja kan man bli duktig på allt möjligt. Du är säkert duktig på något mer än att sitta o hugga på ett mc Forum. Det är jag säker på. :pannkyss

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...