Byte av tjänster/Gentjänster ?!

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !
Satt och funderade på en sak efter att ha läst en tråd ang. privat mekkurs (tror jag det var).......På en sida som SH.com måste det finnas tusentals olika yrken, diverse kunskaper mm.

Min idè var att skapa en tråd där man lägger in sin tjänst, yrke etc.

Ex. Jobbar man som målare skriver man det, då kan folk som är behov av en målare pm;a honom. Sedan så kan man ju se om det går att lösa med ett tjänstbyte.

Annars kan man alltid lösa det " K.U.M.R.I.F " :hihi

Själv jobbar jag inom transport och har tillgång till skåpbil alt. 17 Kubiksbil med lyft, samt pirror palldrag mm. Perfekt vid flytt, transporter mm.

Komm gärna med synpunkter här. Blir det possitivt kan vi ju starta en ny tråd. Om den tråden blir väldigt lång efter ett tag så går det väl bra att använda sökfunktionen att hitta i tråden.. :va ( Tjänstbytartråden alltså )

Smart! Men... hur ska du kunna få sjukvård den dag du kraschat med din YAMAHA FZ6N*GPR*-05? Söka här i tråden efter en kirurg?

Mekaniker, lagar det mesta av järn. Kan tillverka enklare saker efter beskrivning.
Behärskar MMA svetsning i bl.a. rostfritt(inte så tunnt dock eller precisions-grejer som grenrör) och Mig.

Ställningsproffs.
Både på jobbet o privat. :)

MCbud. Jag kan köra bakhjul och jettesnabbt mellan 2 adresser :3freak

Attackbock å vårdbiträde så är flickvännen otillfredställd eller föräldrarna för gamla så skicka dom till mej.
Själv söker jag svenska lärare då min stavning å meningsuppbyggnad ofta är värre än skylltarna utanför den lokala pizzerian.

Richard skrev:
Smart! Men... hur ska du kunna få sjukvård den dag du kraschat med din YAMAHA FZ6N*GPR*-05? Söka här i tråden efter en kirurg?

Och det har vad med saken att göra :va

Jag kan hålla i en hammare och slå lite virke och även kakla-gjuta mm. Är en fena på att hålla på med trasiga bilar och försöka få dem att fungera igen. Det brukar oftast inte fungera men annars är jag duktig :3freak
Jag behöver nån som kan laga min hoj, den startar inte :(

Jag är hyfsad på gymnasiematte och fysik. Kan även hjälpa till med högskolematte om det skulle krisa.

//D. Erivata

Kanon tråd!! :tummenupp

Är studerande men duktig på att bygga bastu..

Dee_cati skrev:
Richard skrev:
Och det har vad med saken att göra :va

Det var ironi, sånt som inte barn förstår. Det hade med saken att göra genom att det allmänna i samhället bekostas av skatter, inte av organiserat tjänsteutbyte. Lustigt att det det sker öppet på ett forum där skenförsäkring i vanliga fall brukar fördömas. Men det är klart, det är bara du som var så pass ... mindre begåvad ... för att inte inse vad jag menade, de andra förstod men stoppade bara huvudet i sanden.

Den dåligt genomtänkta förstaposten började ju ädelt med mekkurser och (tolkade jag det som) dylikt hojrelaterat, vilket hade kunnat maskerats som någon sorts Gula Sidorna inom det gemensamma fritidsintresset (hojar, that is), men spårade i nästa mening ut med att dra upp måleri som exempel.

Det kanske bara är jag som är avundsjuk för att jag inte är hantverkare?

Jag producerar musik åt reklam, film, hemsidor etc.
Jag jobbar med mobiltelefoni och bra paketlösningar åt företag.

Jag botar snuviga motorcyklar och tröstar deras ledsna ägare på fritiden. Det händer att jag trimmar en del med, då motorjobb är min grej.
I yrket är jag någon form av Ingenjör som rör mig emellan SW och HW i elektronikindustrin. D.v.s jag kan definiera och kombinera både teori och praktik, men lär mig aldrig vilket som är vilket... :hihi

Molekylärbiolog.
Behärskar samtliga standardmetoder, bl.a. WB, PAGE, RTPCR etc.
PM om ni behöver hjälp med protein/nukleotidanalys.
ESCT och biosyntes i mån av tid.

Medieutbildning i botten, arbetat som vårdbiträde under 5 år.
Funderar på att utbilda mig till läkarsekreterare.
Duktigt på att ha många bollar i luften, tycker om att ordna, fixa, sortera, arkviera, anteckna med mera, stor erfarenhet av att hantera jobbiga människor, har ett enormt tålamod.
Behöver ni en assistent/receptionist, säg till.
Letar jobb i Stockholmsregionen.

Last edited:
Fritidsforskare.

PMa om ni behöver en svartarbetare :hej

Målare
Självlärd inredningsnickare (övat på 70 butiker)
Inköpare utav inredningsdetaljer (färg,tapet,gardinstänger,solskydd osv) med importvana från Kina och Europa.
Hobbylackare.
Hobbymeckare.
Skoggshuggare sedan barnsben.
Hobbykock (snittsar ihop en 3 rätter till 20 pers utan problem)
Talar flytande tyska.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey