Byte av mc.

~Öjje~

mu
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Halmstad
Hoj
KTM RC8 R -12
Hej nissar,

Jag äger en Yamaha R1 -05a.

Älskar öset:)

Men...

Ligger och tränar slang ganska ofta. Funkar bra, men börjar bli sugen på en motard/enduro/cross.

Vaaad ska man köpa... Rätt sugen på en Ktm 690 el 990 motard.

Vad rekommenderar ni? Och, kan man ha två mc, en snabbis å en lek:)? kanske är för lyxigt!:tuttar.

ps, är 190!

yo yo:tummenupp
 
Huruvida det är FÖR lyxigt med två hojjar avgör BARA din plånbok ihop med vad du prioriterar.

Har du råd ska du såklart ha båda hojarna. Dom är roliga på varsitt sätt.

Eller har jag missat nåt om att du inte får leva för lyxigt? :va
 
Byte av mc.



Hej nissar, ???

Jag äger en Yamaha R1 -05a. Ok...?

Älskar öset Jaså...?

Men... Ja...?

Ligger och tränar slang ganska ofta. Funkar bra, men börjar bli sugen på en motard/enduro/cross. Jaha...?

Vaaad ska man köpa... Rätt sugen på en Ktm 690 el 990 motard. Huh...?

Vad rekommenderar ni? Och, kan man ha två mc, en snabbis å en lek? kanske är för lyxigt!. Vaddå...?

ps, är 190! Ok, nu klarnade det!

yo yo Hej då!
 
Huruvida det är FÖR lyxigt med två hojjar avgör BARA din plånbok ihop med vad du prioriterar.

Har du råd ska du såklart ha båda hojarna. Dom är roliga på varsitt sätt.

Eller har jag missat nåt om att du inte får leva för lyxigt? :va


Var väl mer... rätt onödigt, man kan ha kul med en i taget... typ...

Men just nu serdet ut som---> två mc:=)
 
KTM 950SM har jag och det e lätt den grymmaste hojen jag kört. Sjukt rolig å smidig hoj. Riktigt bra drag från botten vilket gör den perfekt att leka med.
Visst kan vara lite jobbigt å ligga i 200 längre stunder men hur kul e det liksom.
Är också 190 å sitter som en kung på min.
 
KTM 950SM har jag och det e lätt den grymmaste hojen jag kört. Sjukt rolig å smidig hoj. Riktigt bra drag från botten vilket gör den perfekt att leka med.
Visst kan vara lite jobbigt å ligga i 200 längre stunder men hur kul e det liksom.
Är också 190 å sitter som en kung på min.


Kan bara instämma med allt, är iofs 185 lång men ändå :tummenupp
 
KTM 950SM har jag och det e lätt den grymmaste hojen jag kört. Sjukt rolig å smidig hoj. Riktigt bra drag från botten vilket gör den perfekt att leka med.
Visst kan vara lite jobbigt å ligga i 200 längre stunder men hur kul e det liksom.
Är också 190 å sitter som en kung på min.

JA jag e grymt sugen på en 950/990. Kanske kommer att kännas lite tråkigt, att gå ifrån R1 till en 690. 950/990 Är nog vad som gäller?!?!?

min är till salu för rätt pris


Hur kommer det sig att du har tröttnat??


ps köper bara till rätt pris för mig:)
 
Last edited:
Byte av mc.



Hej nissar, ???

Jag äger en Yamaha R1 -05a. Ok...?

Älskar öset Jaså...?

Men... Ja...?

Ligger och tränar slang ganska ofta. Funkar bra, men börjar bli sugen på en motard/enduro/cross. Jaha...?

Vaaad ska man köpa... Rätt sugen på en Ktm 690 el 990 motard. Huh...?

Vad rekommenderar ni? Och, kan man ha två mc, en snabbis å en lek? kanske är för lyxigt!. Vaddå...?

ps, är 190! Ok, nu klarnade det!

yo yo Hej då!

Att du orkar bry dig? Ingen att leka med:tuttar
 
en snabbis och en lek? vilken av dem ska du leka kontra ta en snabbis med?
Tycker du har kvar din retta och gör det retta, alltså släpper tanken på två.
Du vill väl inte göra din trotjänare (läs r1:a) avundsjuk. :gnissla

Vad är det som är 190?:D
 
KTM 690 smc.
Där har du en lekvänlig motard med lagom serviceintervall och bra tryck..
900 mm sitthöjd. Jag är 193 cm o tycker att jag sitter riktigt bra på min med bra kontroll över hojen.
Sen kostar väll 08orna fortfarande en del, men du kan ju alltid sälja R1an :tummenupp
 
Att ha två hojar är inte lyx, det är ett minimumkrav.

Det är ju för fan bara att behålla rettan, och köp en 690SM som du kan förnedra polarna med på bana, slanga hela dagen lång med och inte behöver serva som en tok. Köp en 990 med, dom är kalas på allt - är 190 jag med och det är den första hojen som jag sitter ordentligt på, visst man kan vika ihop sig på vad som helst, men den här hojen är byggd för oss stora manliga nordiska vikingar.
Och medans du ändå är och trålar på blocket, så plocka upp en geggmoppe på en gång, 525, husa eller whatever, så kan du vara ute nu i helgen och sladda runt och ha kul istället för att sitta framför datorn och sura över klimatet och att din retta inte får se action på några månader framöver.

Det kostar lite, men å andra sidan - Pengar är allt man har.
 
950/990 borde inte få kallas för motard, de är alldeles för tunga och bökiga! :mattias

Ska du ha en nyare motard med bra serviceintervaller så rekomenderar jag KTM 690 SMC.
Har du inget emot täta intervaller och skruvande så är KTM 525 eller Husa 650 finfina hojar :tummenupp
 
Finns ekonomin så köp en till hoj & märker du att du inte använder båda så sälj den andra .
 
Räknade efter en gång o kom fram till att jag skulle behöva 7 hojar för att bli nöjd, Cross, Enduro, Motard gata, Motard bana, Streetfighter, Sporthoj och en Banhoj! har nu lyckats skaffa det viktigaste, Enduro, Streetfighter och en banhoj! skulle jag bli tvingad att välja blir det nog SF. TS behåll din R1:a och smäck på ett cross-styre.
 
Räknade efter en gång o kom fram till att jag skulle behöva 7 hojar för att bli nöjd, Cross, Enduro, Motard gata, Motard bana, Streetfighter, Sporthoj och en Banhoj! har nu lyckats skaffa det viktigaste, Enduro, Streetfighter och en banhoj! skulle jag bli tvingad att välja blir det nog SF. TS behåll din R1:a och smäck på ett cross-styre.

Känns som ett mord men jag e fan så sugen....!


Men nje, tror det e vettigare att sälja Rettan. Köpa en motard. Därefter köpa en ännu nyare Retta. Den har gått 2500km, det ÄR dax att sälja ju!?

:va
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top