Byte av koppling eller inte!?

schindler

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
Suzuki GSR 600 2006
Har nyss införskaffat en Kawa Z750 och redan efter 150mil så har kopplingen börjat å tugga/skrika när motorn är kall och man drar iväg. Detta känns speciellt när jag står i uppförsbacken upp från garaget, då kan det riktigt hugga ifrån kopplingen, men så fort motorn kommit upp i temperatur slutar fenomenet att avta. Det kan förvisso ta ett tag innan oljan kommit emellan lamellerna men är det akut att byta koppling/lameller eller räcker det kanske med att byta oljan till något tunnare?? :confused:

Vore ytterst tacksam ifall någon kunnig kunde hjälpa/svara mig snarast!

Så där uppförde sig min Z750 när jag plockade ut den ny, men jag körde då 1500 mil med den utan problem innan jag sålde den. Törs dock inte säga exakt vad det beror på. Säkert någon kunnig som kommer med en förklaring strax :tummenupp

Att kopplingen klibbar och för oväsen när den är kall är bara att acceptera och leva med. På en del cyklar får man symptomlindring vid byte av oljemärke men byt inte till en olja tunnare än spec från fabrik...

Att kopplingen klibbar och för oväsen när den är kall är bara att acceptera och leva med. På en del cyklar får man symptomlindring vid byte av oljemärke men byt inte till en olja tunnare än spec från fabrik...

Okay, men det finns inget som kan ta större skada då? Jag kan istället lugnt köra vidare och med jämnare mellarum byta olja istället??
Får iallafall priva och se hur det blir med ett oljebyte till ett annat märke.

Mvh Johan

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard