Byte av Klubblogga?

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
På uppdrag av Presidenten (CBjörkman) så har jag bett min bror att skissa på en ny klubblogga.

Jag kommer att lägga upp de olika förslagen här allt eftersom de blir klara.
Kom med synpunkter och konstruktiv kritik till ändringar.

Just nu finns det tre varianter av samma stil på loggan.

Bifogat

• UMCC2.jpg
    UMCC2.jpg
    12.1 KB · Visningar: 51
  • UMCC3.jpg
    UMCC3.jpg
    11.2 KB · Visningar: 47
  • UMCC3_splittxt.jpg
    UMCC3_splittxt.jpg
    12.1 KB · Visningar: 62
Den längst till höger var helt OK, dock skulle jag önska att första c:et cycle var en versal och fet stil.

Jag vill gärna se en variant med texten på två rader:

Umeå
MotorCycleClub

Tycker det skulle vara snyggare om man strunta i att skriva ut umeå motrcycle club........istääet bara kanske hade bara så här

UMEÅ
umcc

eller bara UMCC

Tycker att det finns en finess i alternativet till höger när man ser UMCC lodrätt samtidigt som man ser vad UMCC står för

Bandit skrev:
eller bara UMCC

Eventuellt kunde man ha UMCC med stora bokstäver och Umeå Motorcycleclub under med liten.

UMCC (STOR text)
Umeå Motorcycleclub (liten text)

Ooo my good.
Har vi startat upp detta ämne nu igen. Minns hur det var förra gången vi hade detta på bordet.
Trodde att vi skulle ha samma logga som på tröjorna...men varför göra det lätt för sig :7peta .

Lämnar mig själv ute från denna debatt... :rolleyes:

cbjorkman skrev:
Jag vill gärna se en variant med texten på två rader:

Umeå
MotorCycleClub

Jag har kollat upp detta och på engelska är Motorcycle club två ord, och ska inte skrivas ihop som vi gör i svenskan...
Ska vi vara grammatiskt korrekta eller ska det bara se bra ut?

Suzukiman skrev:
Ooo my good.
Har vi startat upp detta ämne nu igen. Minns hur det var förra gången vi hade detta på bordet.
Trodde att vi skulle ha samma logga som på tröjorna...men varför göra det lätt för sig :7peta .

Lämnar mig själv ute från denna debatt... :rolleyes:

Så sa vi aldrig.

obruT skrev:
hmmm.....tror faktiskt att vi sa så....

Jag VET att vi bestämde att tröjorna skulle vara en sak för sig och vi skulle låta klubblogo bytet vänta tills vi fick ett riktigt "outstanding" förslag.

Ska vi byta ska det vara nåt som vi kan leva med länge...vi byter inte bara för att byta. Mao så är klubbens logga i dagsläget fortfarande björklövet med motorcykeln i (som finns på alla utskick).

Suzukiman skrev:
Som sagt detta är bara början :rolleyes:

Början på vadå?

När det gällde tröjorna var vi TVUNGNA att bestämma oss för en logga. Nu kan vi bestämma oss om vi blir NÖJDA.

Jag fattar inte alls vad du syftar på?

cbjorkman skrev:
Början på vadå?

När det gällde tröjorna var vi TVUNGNA att bestämma oss för en logga. Nu kan vi bestämma oss om vi blir NÖJDA.

Jag fattar inte alls vad du syftar på?

Fortsätt med arbetet.. :crash

Som jag har fattat det gäller det väl inte bara en tröjlogga denna gången utan en logga för klubben? Alltså en som ska ersätta björklövet...
Jag tycker iallafall att det skulle vara bra med en (1) logga som kan användas både på tröjor och som klubbemblem!!
Men vad vet jag... Ny i klubben och allt!! :o

Vee-twn skrev:
Som jag har fattat det gäller det väl inte bara en tröjlogga denna gången utan en logga för klubben? Alltså en som ska ersätta björklövet...
Jag tycker iallafall att det skulle vara bra med en (1) logga som kan användas både på tröjor och som klubbemblem!!

Helt rätt uppfattat!

Vee-twn skrev:

Jippiee när vi får en helt ny logga så kanske det är många som vill beställa nya klubbjackor!! :crash

Lasse skrev:
Jippiee när vi får en helt ny logga så kanske det är många som vill beställa nya klubbjackor!! :crash

Ja det behövs ju bara 2st till sen så går det ju att beställa...Tycker att loggan till höger såg bäst ut av dom tre iallafall....
:hej

KING KING skrev:
Ja det behövs ju bara 2st till sen så går det ju att beställa...Tycker att loggan till höger såg bäst ut av dom tre iallafall....
:hej

Håller med Galin.. vad han än schäjer... :Bugar :yoparty :yoparty

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25