Byte av kamkedja Honda CBR1000F

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Har en kamkedja som rasslar lite lätt och skulle behöva bytas. Bytet är inget jag har utrustning för att klara av eller ens har kunskap för att fixa.

Frågade om pris på verkstan som lokaliserade felet. De slöar dock som attan att höra av sig med prisuppgift för byte av kamkedjan. Nu försöker jag den här vägen efter lite tips, råd och tidsuppskattningar..

Vad mycket jobb är det byta kamkedjan? Vad jag förstått måste motorn ur ramen och klyvas för att komma åt kedjan. Det lär ju ta minst 10-12 timmar totalt att greja.

Är det verkligen värt lägga ner kamkedjebyte på en Honda av årsmodell -91? Hojen har bara gått 6000 mil hittills och i övrigt är den i bra skick.

Hej
Är du säker på att det inte bara är kamkedjesträckaren som är dålig. Den är enkel och billig att byta...

Hej
Är du säker på att det inte bara är kamkedjesträckaren som är dålig. Den är enkel och billig att byta...

Kamkedjesträckarensträckaren var bytt för två-tre år sen. Kan bara gå på vad de sa på verkstan. Min insikt om motordiagnos är på nivån nybörjare.

Räkna med femsiffrigt belopp, dvs med en servicemanual för 400 pix gör du det själv samtidigt dom du vet att allt blev rätt meckat och inte något glömt av en stressad meck.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg