Byte av justerskruv till ventil på KTM 525

magicalmrpeter

magicalmrpeter
Gick med
21 Dec 2009
Ort
Umeå
Hoj
-07 KTM 525 EXC
Hej!

Har lyckats dra av justerskruven till vänster utblåsventil på 525:an :(

Någon som vet om det går att byta på plats utan att ta av hela ventil-kåpan? Alltså det är bara själva skruven som gått av alldeles under låsmuttern.
Mellanrummet mellan ventilen och vipparmen är mindre än längden på själva justerskruven och går nog inte att få dit utan att trycka ner ventilen (ska gängas in underifrån på vipparmen)

Tacksam för svar!

mvh,
mmp
 
Det lättaste är nog att ta loss ventilkåpan. Sitter ju fast med bara ett par skruv å tar du detlugnt kan du använda packningen igen, eller lägga på packningspasta. Väl lös har du ju all plats i världen.
 
Det lättaste är nog att ta loss ventilkåpan. Sitter ju fast med bara ett par skruv å tar du detlugnt kan du använda packningen igen, eller lägga på packningspasta. Väl lös har du ju all plats i världen.

sitter ingen packning utan bara smet. men skruva loss alla skruvarna och ta bort förgasaren samt gummi så ska locket gå att plocka av bakåt.
 
Fixat

sitter ingen packning utan bara smet. men skruva loss alla skruvarna och ta bort förgasaren samt gummi så ska locket gå att plocka av bakåt.



Tack för svar! Nu är det fixat! :)

Gick inte att få av locket på plats (för tight mellan ramen och kamkedjan) , men det löste sig ändå genom att bara lyfta locket såpass att man fick in handen under och skruva ur skruven underifrån.

Sedan bara spänna fast locket runt ramen så att man fick plats att lägga på packning på tub runt locket, på med locket(korsdra fast), ventiljustering, dit med kylare, fylla kylare (lufta), skruva tillbaka allt annat, vänta ca 3 timmar och sedan starta...Startade på 3:de kicken :)

/ mmp
 
Tack för svar! Nu är det fixat! :)

Gick inte att få av locket på plats (för tight mellan ramen och kamkedjan) , men det löste sig ändå genom att bara lyfta locket såpass att man fick in handen under och skruva ur skruven underifrån.

Sedan bara spänna fast locket runt ramen så att man fick plats att lägga på packning på tub runt locket, på med locket(korsdra fast), ventiljustering, dit med kylare, fylla kylare (lufta), skruva tillbaka allt annat, vänta ca 3 timmar och sedan starta...Startade på 3:de kicken :)

/ mmp

hmm. skumt att du inte fick av locket. jag fick bort det på min =) men bra att det löste sej :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top