Byte av hoj till våren.

Armlös

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Thundercat-98
Hej på er alla.
Hoppas ni kan hjälpa mig med goda råd inför byte av hoj till Våren 2006.

Fick lappe i somras och är helt såld vad gäller hojåkning, kör idag en thundercat men vill byta upp mig, har funderat på en Thunderace men har hört att dom ska dra något helt sanslöst med olja stämmer det?. Är också sugen på en gsxr 1000, är det ett bättre val?. Men det kanske är lite i överkant med tanke på hur lite rutin jag har i sadeln, har hört att den hela tiden vill upp på slangen oavsett hur man kör...stämmer det.

Jag hade tagit gixxern alla ggr, den är smidigare och har mer pulver. Att den går upp på bakhjulet går att justera med högerhanden. Allt beror på vad du vill ha ut av hojåkat, thunderace passar bättre för längre etapper kan jag tänka men gör inte bort sig på kurvig väg heller.

Armlös skrev:
Hej på er alla.

Fick lappe i somras och är helt såld vad gäller hojåkning, kör idag en thundercat men vill byta upp mig, har funderat på en Thunderace men har hört att dom ska dra något helt sanslöst med olja stämmer det?. Är också sugen på en gsxr 1000, är det ett bättre val?. Men det kanske är lite i överkant med tanke på hur lite rutin jag har i sadeln, har hört att den hela tiden vill upp på slangen oavsett hur man kör...stämmer det.

köp gixxern mkt finare. dock dyrare. men en 600 till då, en viss skillnad på thunderace och en r6 tex. cbr, kawwa,gsxr mkt fina!

Armlös skrev:
Hej på er alla.

Köp en Bandit 1200s

Det du hört ang. att tunderace drar olja må stämma. Det är ett typiskt "Yamahasyndrom". De flesta Yamahamotorer med några år på nacken drar olja. Mycket olja.

Jag hade lätt valt en GSXR om jag var du. Inte på grund av att en thunderace drar olja, utan att GSXR är en mycket mer komplett hoj.

Jag har också en thundercat, men innan det har jag kört båge sedan 1989. Jag har kört och ägt en himla massa hojar under åren i olika kubik.
Jag har dock kommit fram till att 600 cc är en alldeles formidabel storlek på motor. Jag tänker till våren byta till en R6, en av de största anledningarna till detta är försäkringspremien. Hade jag haft råd hade jag köpt en R1 :yoparty .

Men i ditt dilemma hade jag valt gixxer´n. Jag har alltid varit en trogen Yamaha-körare, men med thunderace´n kommer du inte tycka det är kul när vägen börjar svänga.

<<Spider>> skrev:
Jag har också en thundercat, men innan det har jag kört båge sedan 1989. Jag har kört och ägt en himla massa hojar under åren i olika kubik.
Jag har dock kommit fram till att 600 cc är en alldeles formidabel storlek på motor. Jag tänker till våren byta till en R6, en av de största anledningarna till detta är försäkringspremien. Hade jag haft råd hade jag köpt en R1 :yoparty .

Men i ditt dilemma hade jag valt gixxer´n. Jag har alltid varit en trogen Yamaha-körare, men med thunderace´n kommer du inte tycka det är kul när vägen börjar svänga.
Har du kollat premierna på R6 vs R1? I mitt fall var R6:an dyrare än R1:an :näsblod

Okej, jag giller verkligen min Thundercat (Yamaha) men vill ha lite mer knuff och vrid, ska jag då i första hand kolla efter en R6 eller R1 och i tredje hand välja en gixxer 1000? Jag tycke Thunrcaten är lite orolig på vägen ungefär som om den vill dansa lite (om ni förstår). uppträder R6 & R1 på samma sätt? Jag provade polarns Gixxer 600 och den kändes mer stabil och jag vågade värkligen lägga den ner den ordentligt i böjarna bra mycket mer en Thundercaten.

Jag har en gsx-r 600-03 som jag är riktigt nöjd med helt enkelt en kalas hoj :hihi

vill du ha riktigt vrid lär du nog kolla in gixxer 1000 antar jag :tummenupp

beror väl lite vad du kolla på för årsmodeller..r1 tycker jag såklart om det är mellan 98-01,, skall du nyare skulle *jag* skita i r1 då jag tycker dom blivit fula ju nyare dom är,och satsa på gixxer 1000 eller zx10 i stället, men det är ju bara vad jag tycker..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT