Byte av hoj för bättre körställning

Tack för feedbacken grabbar!

Tror dock att en hayabusa både maxar min budget, och känns lite för tung för min del.
Däremot var ju dom där ConvertiBARS:en riktigt intressanta. Såg ju inte så muppigt ut som jag var rädd för. Verkar också väldigt enkelt att justera efter behov.

Möjligtvis någon som äger en Z1000/750 som kan ge lite input angående körställningen?

En 4 år eller äldre Busa är antagligen billigare i försäkring (Suzuki märkesförsäkring) än GSXR 1000, du ha nu. Självrisken är definitivt lägre då Busan klassas som sporttourer med 5000 istället för 25 000kr. Busan är lättkörd med låg tyngdpunkt det enda den har lite svårare för är avancerad bankörning p.g.a. den långa hjulbasen, men enligt en vän till mig som är Busafrälst så är det en träningsfråga han kör bana & har inga problem med att hinna med de vanliga sporthojarna i kurvorna & på rakan är det bara Goodbye sporthojar.
Från 03 är barnsjukdomarna fixade men hittar du en fräsch 99 köp den, då det är den grymmaste Busan som byggts. De är dock svåra att hitta ej sönderkörda ex.
För en 40-50 000kr, privat, finner du många att välja bland & kan vara kräsen.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!