Byte av generatorkåpan...

Fredchen

Radical Riders
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
r1 05...
Jag är ingen mekare precis men det märks nog. Undrar hur det är att byta generatorkåpan på hojen. Det är en 96:a Honda 900 Fireblade. Är det några konstigheter eller det är bara att skruva av den och sätta på en ny? Inga dumma packningar som går i sönder eller olja som rinner ut? :va Anledningen att jag ska byta är att den är grymt repad.

Inget svårt. Man får ta i lite bara då det är magnetiskt. Bästa är att byta packningen med.

Töm oljan först!! Annars rinner den ut.

MVH Martin

glenoyne skrev:
Inget svårt. Man får ta i lite bara då det är magnetiskt. Bästa är att byta packningen med.

MVH Martin

Okej.. så det är lätt att göra själv menar du. Till och med jag klarar det? :tummenupp . Vet du vad en ny kåpa skulle kosta samt packning?

Fredchen skrev:
Okej.. så det är lätt att göra själv menar du. Till och med jag klarar det? :tummenupp . Vet du vad en ny kåpa skulle kosta samt packning?

Kåpan kostade mig 692:- packningen 90:- Köpte på Beviks i Linköping. Men det borde vara ungefär samma pris hos alla aukt. Honda-handlare.

MVH Martin

glenoyne skrev:
Kåpan kostade mig 692:- packningen 90:- Köpte på Beviks i Linköping. Men det borde vara ungefär samma pris hos alla aukt. Honda-handlare.

MVH Martin

Okej... sticker och fixar det idag då. Tack för bra svar

Ta ett par däck och tippa hojen åt motsatt håll så slipper du tömma hojen på olja.
Se bara till så att det inte kommer skit i motorn.

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet