Byte av Framlampa TZR

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Hej alla!

Hoppas att någon vänlig själ kan hjälpa mig med detta! Helt hopplöst! jag ska byta framlampan och vet inte vilken skruv jag ska lossa för att få bort skiten, man ser inte vilken skruv som går vart ju..... Är det dom 2 små hålen i framkåpan som man ska skruva i eller är det dom där bakom framkopan på nedre delen av lampan??
har testat allt nu nästan och den sitter fortfarande som skit!

Plocka av framkåpan, sen är det 2 skruvar som sitter snett neråt höger, typ. Du ser när du har plockat av kåpan. Inte dom två stora asså.

Ta av toppkåpan (läs ej kåpglas, hela skiten) sen tar du o tittar efter 2 små skruvar som sitter snett underifrån på lampan.

Skruva ut dom och dra underdelen av lamphuset mot dig, vips så är den av.

EDIT: Biifer hann före! :mad: :tungan

Miss_Orchidee skrev:
Hej alla!

Hoppas att någon vänlig själ kan hjälpa mig med detta! Helt hopplöst! jag ska byta framlampan och vet inte vilken skruv jag ska lossa för att få bort skiten, man ser inte vilken skruv som går vart ju..... Är det dom 2 små hålen i framkåpan som man ska skruva i eller är det dom där bakom framkopan på nedre delen av lampan??
har testat allt nu nästan och den sitter fortfarande som skit!

Dom skruvarna ska du inte pilla på, det är inställning till ljusbilden.

på min tzr så måste jag justera lampan så att den sitter helt snett i fästet för att det ska lysa på vägen... någon annan som har liknande fel? kan tillägga att lampinsatsen sitter som den ska

nomolas skrev:
ojoj, det lät som hon redan pillat på dem :D

oj, det har hon redan gjort....hehe... :hihi

men, nu har ja fått dit skiten igen för länge sen, men nu märkte jag att om man trycker på lampan uppe i högra hörnet så går den att trycka in.... ska den göra det?? det verkar helkonstigt.......... :va

Miss_Orchidee skrev:
oj, det har hon redan gjort....hehe... :hihi

men, nu har ja fått dit skiten igen för länge sen, men nu märkte jag att om man trycker på lampan uppe i högra hörnet så går den att trycka in.... ska den göra det?? det verkar helkonstigt.......... :va

Det ska vara så, det är fjädrarna bakom justeringsskruvarna som trycker utåt

PollySmurf skrev:
Det ska vara så, det är fjädrarna bakom justeringsskruvarna som trycker utåt

men innan var det inte så....då satt den mycket stabilare, kanske var all skit som fyllde igen....hehe

men aha.. då får ja styra rätt den där lampan igen nu då....... jag drog ALLA skruvarna i botten, och det skulle man tydligen inte göra med dom där fram.... :hihi

Miss_Orchidee skrev:
men innan var det inte så....då satt den mycket stabilare, kanske var all skit som fyllde igen....hehe

men aha.. då får ja styra rätt den där lampan igen nu då....... jag drog ALLA skruvarna i botten, och det skulle man tydligen inte göra med dom där fram.... :hihi

Haha... Sök på "ljusbild" eller "ljusbilden" så lär du hitta hur du justerar in det

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...