byte av framdrev på zx9r

croom

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
på g
hur fan får jag loss framdrevet.. någon som har några tips..
d sitter som fan.. d e 01.... :va

Last edited:
Hurdant är det på Ninjorna?
Är det en mutter utanpå som håller fast drevet eller nåt?

nån som kan ge mig nått tips...
sitter en bricka mellan drevet och mutterna som e böjd mot mutterna..
ska den böjas upp?
vilket håll ska mutterna skruvus åt för att få av den?

croom skrev:
nån som kan ge mig nått tips...
sitter en bricka mellan drevet och mutterna som e böjd mot mutterna..
ska den böjas upp?
vilket håll ska mutterna skruvus åt för att få av den?

Brickan är en låsbricka. Den ska du knacka ner så att du kan gänga upp muttern, som är rättgängad. Den sitter förmodligen hårt som fan men om du låser bakhjulet och har en läng hävarm så går det.
Se föresten till att köpa en ny låsbricka och avnänd när det nya drevet ska på.

har försökt att få loss d jävla framdrevet nu i ett par timmar.. men muttern vägrar att lossna :huvet

Har en polare som har samma problem. Så gängan är motsols?

croom skrev:
har försökt att få loss d jävla framdrevet nu i ett par timmar.. men muttern vägrar att lossna :huvet

jag hade samma problem, förmodligen har det rostat fast , knacka lite försiktigt runt muttern på drevet o spruta på lite rostlösning, jag tog en tjock träpåk o körde in i mellan hjulet o svingen så hjulet inte kunde snurra, samtidigt som någon stampa på fotbromsen sedan knackar du loss skiten

har du vikt tebax brickan så den é helt plan?? mvh pete

red_ninja skrev:
jag hade samma problem, förmodligen har det rostat fast , knacka lite försiktigt runt muttern på drevet o spruta på lite rostlösning, jag tog en tjock träpåk o körde in i mellan hjulet o svingen så hjulet inte kunde snurra, samtidigt som någon stampa på fotbromsen sedan knackar du loss skiten

ööö ska jag vi tillbaka brickanså att den ligger mot drevet eller?
vad använde du?
spärrskaft
trycker du brickan plan me en skruvmejsel?

red_ninja skrev:

Knack låter ju inge bra för hastighets mojengen där.

Sadam skrev:
Knack låter ju inge bra för hastighets mojengen där.

Men vet du överhuvudtaget hur det ser ut? Jag förmodar att han redan tagit bort kåpan utanför framdrevet...

croom: Knacka den platt med baksidan på en skruvmejset eller nått. Hitta en lång hävarm och ta i lite så är det klart.

croom skrev:
ööö ska jag vi tillbaka brickanså att den ligger mot drevet eller?
vad använde du?
spärrskaft
trycker du brickan plan me en skruvmejsel?

japp den ska ligga helt plan mot drevet, jag tog spärrskaftet o krafthylsa o ja kan lova att ja svor liiiite innan skiten kom loss, ja skruvmejsel går aldeles utmärkt

red_ninja skrev:
japp den ska ligga helt plan mot drevet, jag tog spärrskaftet o krafthylsa o ja kan lova att ja svor liiiite innan skiten kom loss, ja skruvmejsel går aldeles utmärkt

tack.. jag ska försöka igen.. kommer du ihåg vilket nummer på hyllsa....

soppatorsken skrev:
Men vet du överhuvudtaget hur det ser ut? Jag förmodar att han redan tagit bort kåpan utanför framdrevet...

croom: Knacka den platt med baksidan på en skruvmejset eller nått. Hitta en lång hävarm och ta i lite så är det klart.

Nope har de bara fått de för klarat. Å som jag fattade så sitter de nån givare där på axeln men den sitter väl på kåpan då efter som du svara så där. Men jag ska inte säga nå mer :hej

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...