Byte av EXUP-kablar

Larsa97

Mygg-jagare!
Gick med
9 Apr 2004
Hoj
SV1000S -05
Byte av EXUP-vajrar

Finns det något enkelt sätt att meka dit nya EXUP-vajrar på en Thunderace eller är det demontering av sving som gäller?? Vajrarna går mellan block och sving och det är se j-a tajt att endast höljet smiter emellan, inte varjerstopp/justerskruv..

Last edited:
Larsa97 skrev:
2229102 Finns det något enkelt sätt att meka dit nya EXUP-kablar på en Thunderace eller är det demontering av sving som gäller?? Kablarna går mellan block och sving och det är se j-a tajt att endast höljet smiter emellan, inte varjerstopp/justerskruv..

om du har nya kablar liggandes, så kapar du bara dom gamla, sedan drar du de nya på ett annorlunda vis, så slipper du av med motor/sving.

wonderwizard skrev:
2229149 om du har nya kablar liggandes, så kapar du bara dom gamla, sedan drar du de nya på ett annorlunda vis, så slipper du av med motor/sving.
Jag har nya liggandes, men det räcker nog inte ner till exupen om man drar någon annan "omväg"?

snackar vi vajrar eller är det elkablarna? för e det vajrar så e det väl bara att köpa nya och kränga i dom gammla höljena? om dom e i gott skick det vill säga.

Perkidde skrev:
2230106 snackar vi vajrar eller är det elkablarna? för e det vajrar så e det väl bara att köpa nya och kränga i dom gammla höljena? om dom e i gott skick det vill säga.
Vajrar menar jag! (var f-n fick jag kablar ifrån?) Det är själva vajerhöljet som inte går emellan block och sving (går väl inte att ta isär?).

hehe tänkte nästan det. jag har ju fördelen att en polare jobbar på ett företag där dom gör alla sånna där vajrar och höljen så jag ska väl byta allt med på min fzr. när jag kollade för några veckor sen så såg det ut att vara ett rätt stort mellanrum mellan block och sving. som det sitter nu så hade dom nog bytt ena vajern för vid servot så satt det istället ett vajerlås. så länge det funkar så kan det ju vara en god ide om man inte vill riva och svära sig förbannad så man sparkar ner hojen i ett dike... ehh.. en polare gjorde det i moppeåldern med sin monza..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg