byte av cylinderfotspackning ktm 625 -05

• Thread starter Thread starter #13
  • Start date Start date

buskul!
Gick med
29 May 2007
Hoj
Aprilia SXV 550
tja!
läcker olja vid cylinderfotspackningen och har fått höra att det är ganska vanligt bland dessa cyklar men det ser ut att komma oroväckande mycket på min hoj. den lokala verkstaden tycker att det inte borde va några problem så länge jag håller koll på oljemängden och att det inte läcker så mycket så jag riskerar bakhjulssläpp.
har lite funderingar på att byta den själv och undrar om det är någon som läser detta som har gjort det tidigare och kan komma med tips eller om nån har lust att tjäna en liten extra slant inför semestern:tummenupp (förutsatt att du bor i närheten av uddevalla/gbg)

Jag hade också bara läckage i cylinderfotspackningen. Trodde jag. Det visade sig vara en oljering på kolven som gått sönder. Kolla noga. :tummenupp

tja!
läcker olja vid cylinderfotspackningen och har fått höra att det är ganska vanligt bland dessa cyklar men det ser ut att komma oroväckande mycket på min hoj. den lokala verkstaden tycker att det inte borde va några problem så länge jag håller koll på oljemängden och att det inte läcker så mycket så jag riskerar bakhjulssläpp.
har lite funderingar på att byta den själv och undrar om det är någon som läser detta som har gjort det tidigare och kan komma med tips eller om nån har lust att tjäna en liten extra slant inför semestern:tummenupp (förutsatt att du bor i närheten av uddevalla/gbg)

Tjabba!

Jag kör en 625 SXC -05:a och hade strul med just cylinderfotspackningen i somras. Den läckte och verkstan tittade över det hela (typ drog åt bultarna...). Jag stack ut på en offroadkörning över helgen och på väg hem gick packningen helt. Hela vänsterdojjan prickig av olja.

Efter lite påtryckning tog de packningsbytet på garantin och bytte till den lite tjockare metallpackningen från 04:an och den har hållit fint i 300 mil.

Kolla om inte verkstan kan ta det på garanti även om den har gått ut. Det finns ju ganska många exempel på cylinderfotspackningar som gått på just 05:orna.

Jupp hört också många av -05 mfl som har cylinderfotspackning av icke metalltyp!

puh, dom tar det på garantin...men inte förrän v.29. kul att inte köra cykel på en månad då:yoparty ha det så kul ni som kan:huvet
kör hårt!!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...