Byte av bränslekran?

Pelleh

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Istället för en riktig kran till on/off/reserv till tanken sitter det en skruv, som förmodligen förra ägaren som satt dit. Skruven tar inte vilket leder till man inte kan skifta lägen. Kan jag beställa hem en kran och fixa det själv? Är det svårt eller ska man lämna in den? Behöver man byta mer än bara kranen?

pelleh in da house:
Kan jag beställa hem en kran och fixa det själv?

Ska inte vara så svårt bara du tänker på att tömma tanken först!?!?!?

Alla MC-Handlare som köper från Max MC www.maxmc.se kan plocka hem en sån åt dig, beroende på årsmodell så kostar dom mellan 520-720.-

DP says: Tanka ner katalogen från Max MC finns en del bra bitar där till bra priser....

Behöver jag verkligen tömma tanken? Det är ju bara det yttersta som ska bytas. DVS själva kranen som bestämmer on/off/reserv, dvs den man vrider för att skifta läget.

Pelleh skrev:
Behöver jag verkligen tömma tanken? Det är ju bara det yttersta som ska bytas. DVS själva kranen som bestämmer on/off/reserv, dvs den man vrider för att skifta läget.

Har du någon off kran som sitter innan den vanliga bränslekranen? Isåfall behöver du ju inte tömma tanken men att tömma tanken tar ju ingen tid alls. behövs ju bara en vanlig bensindunk.

Edit: läste nog lite fort, blir du inte tvungen att byta hela kranen?

/V.

Precis! Jag tror det är så, nu har jag inte hojen här utan i karlskrona.
Ja man kanske åker på att byta hela kranen. Där jag lämnade in hojen sist så sa han att man förmodligen bara kunde byta själva switchen.
Får man byta hela paketet så är det inte mer med det, men det kostar mer...

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda