Byta visir Shoei

Malmeqvisto

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
XR
Blir inte riktigt klok på hur jag ska göra för att byta visir på min Shoei XR-1000. Det är ju säkert jättelätt men innan jag kommer på hur är det inte det. Har sökt men inte blivit klok. Kan någon vänlig människa få mig att förstå hur jättelätt det är?

Öppna visiret dra ner fjädern & lyft väck visiret.

Malmeqvisto skrev:
2156825 Blir inte riktigt klok på hur jag ska göra för att byta visir på min Shoei XR-1000. Det är ju säkert jättelätt men innan jag kommer på hur är det inte det. Har sökt men inte blivit klok. Kan någon vänlig människa få mig att förstå hur jättelätt det är?

Bifogat

• xr1000.jpg
    xr1000.jpg
    86.2 KB · Visningar: 212
Last edited:
När du öppnar visiret uppenbarar sig en liten mekanism på varje sida om hjälmen. Stoppa fingret i den lilla plastöglan och peta den nedåt så hoppar visiret ur sitt fäste automatiskt. Sen är det bara "snap-on" med det nya.

lorkan skrev:
2165335 Gött, ska springa å titta på min .. :D

Hur sitter era Shoie hjälmar!? vilket form på huvudet har ni? funderar nämligen på att göra de osäkra.. köpa via nätet.. dumt enligt vissa, bra affär enligt mig..

Någon som har en blå yamaha r1 04-06 liggandes??? ;D

Spoox skrev:
2165562 Hur sitter era Shoie hjälmar!? vilket form på huvudet har ni? funderar nämligen på att göra de osäkra.. köpa via nätet.. dumt enligt vissa, bra affär enligt mig..

Varför inte åka förbi en lokal återförsäljare och testa formen först?

Spoox skrev:
2165562 Hur sitter era Shoie hjälmar!? vilket form på huvudet har ni? funderar nämligen på att göra de osäkra.. köpa via nätet.. dumt enligt vissa, bra affär enligt mig..

min raid är ganska rund i formen..för rund får en fin röd fläck i pannan efter ett tag

Zenit skrev:
2165855 min raid är ganska rund i formen..för rund får en fin röd fläck i pannan efter ett tag

Okey, då borde ju min runda skalle sitta bra där i :gnissla

Cervantes skrev:
2165732 Varför inte åka förbi en lokal återförsäljare och testa formen först?

jo jag borde ju de, men närmaste jag har hittat är de 12 mil till.. å ingen väg jag åker förbi på något håll...

Spoox skrev:
2166028 Okey, då borde ju min runda skalle sitta bra där i :gnissla

jo jag borde ju de, men närmaste jag har hittat är de 12 mil till.. å ingen väg jag åker förbi på något håll...

Ska jag vara ärlig så är du :dummer om du köper en hjälm på nätet utan ens att testa. Kör du i högre farter så är det jävligt viktigt att hjälmen sitter ordentligt på plats. 12 mil är väl en bra dagsutflykt?

Spoox skrev:

Tänk på att Shoei har olika form på sina hjälmar!!
Raid är som sagt lite rundare medans X-modellerna är mer ovala

Spoox skrev:

Vad sägs om att knalla över till närmaste butik och prova, sen beställa via nätet ? :)

Min sitter bra, såklart.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back