Byta ut sitt xbox 360 mot PS3

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Ska man byta ut sitt xbox mot ps3:an. Har haft 2 fel på min maskin under året jag haft de. O vet massvis som också haft strulande maskiner. Visst har de höjt garantin till 3år men ändå. Sen verkar PS3:an vassare.

Va tycker ni

Tycker iaf att om du nu ska byta så vänta med att handla PS3 till typ september/oktober..

Har inte kommit ut så många jättebra spel än men som sagt i höst kommer det att komma en massa fina spel till PS3. :)

Tycker iaf att om du nu ska byta så vänta med att handla PS3 till typ september/oktober..

Har inte kommit ut så många jättebra spel än men som sagt i höst kommer det att komma en massa fina spel till PS3. :)

Och då kommer den efterlängtade prissänkningen också va? Så att en vanlig dödlig har råd med skiten...

Och då kommer den efterlängtade prissänkningen också va? Så att en vanlig dödlig har råd med skiten...

6000kr måste du väl ha undanstoppat under kudden...:tungan

Finns för 4995:- Men dom tog slut rätt snabbt...
http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=ps3001

Sen så finns det ett prisvärt paket på elgiganten. 5 790:-
Playstation 3 Starter pack - konsollen + 3 spel & 1 extra handkontroll
http://www.elgiganten.se/is-bin/INT...D=MqTD4QFHIjcAAAETJgp0cLWh&CatalogCategoryID=

Jag bytte själv ut min 360 mot en ps3 i samband med releasen av den. För mig var det bluray som lockade rätt mycket samt vissa kommande titlar.

Om du enbart ska spela på den så kan du lika gärna ha kvar din 360 tycker jag. Får väga vilka spel som kommer till vilket format helt enkelt.

Har dock inte haft minsta lilla bekymmer med mitt ps3 plus att onlinebiten är gratis :tummenupp

Svårt val.

De som talar för PS3:an är att den verkar säkrare o mer felfri än 360:in. Sen singstar o de andra titlarna som kommer till just ps3:an.

Men sen har vi juh xboxen. Där kan man ju köra chippat utan att slänga ut 7000 på en blue-ray brännare. Men fan har testat NME 1.2 chippet o de är ofta inte spelen funkar.

Svårt val.

De som talar för PS3:an är att den verkar säkrare o mer felfri än 360:in. Sen singstar o de andra titlarna som kommer till just ps3:an.

Men sen har vi juh xboxen. Där kan man ju köra chippat utan att slänga ut 7000 på en blue-ray brännare. Men fan har testat NME 1.2 chippet o de är ofta inte spelen funkar.

Jo det verkar vara få PS3:or som går sönder..
Även om du hade BR-brännare så kan du inte köra kopierade spel. Förresten spel till konsoll ska köpas! ;)

Kan skrivas hur många inlägg som helst om hur bra respektive dom olika konsollerna är men till slut är det ändå du själv som väljer vad du tycker. :)

Xbox 360 räcker gott till om man bara ska spela...många intressanta titlar på G till den med.

MEN, PS3 tycker jag erbjuder så mkt mer än bara spelande! Riktigt sugen på att se hur Playstation Home blir. Sen känns de som att framtidspotentialen är mkt större för PS3'an.

6000kr måste du väl ha undanstoppat under kudden...:tungan

Joooo, men det är ju så mycket annat man vill ha hela tiden juh! :rolleyes:

Men 4995:- är ju överkomligt, kommer inte in någon mer laddning till det priset eller? Fast Gigantens paket var ju ok också, man sparar ju lite på att köpa det, för 4995:- fick man ju inga lir med va?
Kommer den sänkas ytterligare till hösten eller är det runt 6000:- man kommer få pröjsa?

Om man nu skulle tjacka en sån där "svarta lådan", vad behöver man till då? Låt oss säga att jag tjöper paketet El-Giganten har för 5790:-, då får man ju lite lir och 2 kontroller.
Men jag som har fibernät hemma, vad behövar jag för kablar till det? Mitt uttag jag har i vardagsrummet är ju redan upptaget med bredbandstv.
Finns det någon förgrening eller så man använder sig utav då?
För mitt bredband har jag genom min bredbandsswitch lagt i sovrummet där jag har datorn, är det där då jag också ska koppla in min PS3:a?
Fan om man måste dra en kabel från sovrummet ut i vardagsrummet bara för det.

Är det något annat jag bör tänka på? Om jag vill köra ljudet genom hemmabioanläggningen så köper jag väl bara en optisk ljudkabel och pluggar in eller?

Tacksam för svar!

Hittade inte PS3 tråden nu när man inte kan söka, hittade den inte på Google.se heller?

Mvh Bobby

Joooo, men det är ju så mycket annat man vill ha hela tiden juh! :rolleyes:

Men 4995:- är ju överkomligt, kommer inte in någon mer laddning till det priset eller? Fast Gigantens paket var ju ok också, man sparar ju lite på att köpa det, för 4995:- fick man ju inga lir med va?
Kommer den sänkas ytterligare till hösten eller är det runt 6000:- man kommer få pröjsa?

Ingen aning, maila och hör med dom.
Vi kommer nog knappast att se några priser under 5000 detta år.

Om man nu skulle tjacka en sån där "svarta lådan", vad behöver man till då? Låt oss säga att jag tjöper paketet El-Giganten har för 5790:-, då får man ju lite lir och 2 kontroller.
Men jag som har fibernät hemma, vad behövar jag för kablar till det? Mitt uttag jag har i vardagsrummet är ju redan upptaget med bredbandstv.
Finns det någon förgrening eller så man använder sig utav då?
För mitt bredband har jag genom min bredbandsswitch lagt i sovrummet där jag har datorn, är det där då jag också ska koppla in min PS3:a?
Fan om man måste dra en kabel från sovrummet ut i vardagsrummet bara för det.

Är det något annat jag bör tänka på? Om jag vill köra ljudet genom hemmabioanläggningen så köper jag väl bara en optisk ljudkabel och pluggar in eller?

Tacksam för svar!

Hittade inte PS3 tråden nu när man inte kan söka, hittade den inte på Google.se heller?

Mvh Bobby

Du "koppla" upp den trådlöst förutsatt att du har en trådlös router.
Vet inte hur det fungerar med bredbandsTV men det borde gå om du köper en router till tv-rummet. Finns billiga för under 300kr.

Har du en tv med HDMI så måste du köpa en HDMIkabel.

Ja det är bara att plugga in optiska kabeln och välja optisk-ut inne i ljudinställningarn...vet inte den tom kanske känner av det automatiskt. Kör RCA och det fungerade på en gång iaf.

Sen så är det väl bara att läsa manualen och koppla in den. :)

Har du en HD-tv så säger jag då bara en sak...köp en blu-ray film!! :drool

Last edited:
Du "koppla" upp den trådlöst förutsatt att du har en trådlös router.
Vet inte hur det fungerar med bredbandsTV men det borde gå om du köper en router till tv-rummet. Finns billiga för under 300kr.

Har du en tv med HDMI så måste du köpa en HDMIkabel.

Har du en HD-tv så säger jag då bara en sak...köp en blu-ray film!! :drool

Nja jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det.
Saken är den att jag har ju fiber som sagt och det är ju bara ett nätverksuttag i väggen, och det är ju redan upptaget av bredbandstvn.
Men det är klart som du säger, en router till i vardagsrummet kanske hade vart nåt.
Synd att man kapslat in allt snyggt och prydligt med kabelrännor då :huvet . Jaja dagens i-landsproblem =).
Klart jag har en tv med HDMI! Har ju likadan som dig, en Panna PX70! :tummenupp

Synd att man kapslat in allt snyggt och prydligt med kabelrännor då :huvet . Jaja dagens i-landsproblem =).
Klart jag har en tv med HDMI! Har ju likadan som dig, en Panna PX70! :tummenupp

I-landsproblem ja :D

Aha, jäkla fin tv det! :tummenupp

Finns ju enbart skitspel till ps3:an

Ja verkligen...
Bra att du tillför tråden nått vettigt. :rolleyes:

Last edited:
Aha, jäkla fin tv det! :tummenupp

Javisst är det!?
Är jättenöjd med den och har haft den ett par månader nu.
Vet inte om det är dags att göra lite ljus och färginställningar?
Har hört att den ska brinna X antal timmar innan man börjar mecka med sånt. Vad rekommenderas för just denna plasman? Vilka inställningar kan jag göra själv, vill ju ha lite bättre bild om det går men är ingen nörd som lägger 2-3000 på att någon snubbe kommer och kalibrerar tv:n eller liknande.

Javisst är det!?
Är jättenöjd med den och har haft den ett par månader nu.
Vet inte om det är dags att göra lite ljus och färginställningar?
Har hört att den ska brinna X antal timmar innan man börjar mecka med sånt. Vad rekommenderas för just denna plasman? Vilka inställningar kan jag göra själv, vill ju ha lite bättre bild om det går men är ingen nörd som lägger 2-3000 på att någon snubbe kommer och kalibrerar tv:n eller liknande.

Här kan du läsa dig less om TV:n!
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=145999

:)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!