Byta upp sig 1200 touring => 600 sporthoj?

Gsxr 750 är vad du letar efter! bra vrid från 5000 och vid 15000 så håller du i dig för glatta livet och flyger fram som en raket :tummenupp Försäkringen är oxå bra eftersom den inte hamlar i toppklassen som alla litersklubbor gör :fakta och om man kör gixxer så får man fett mycket :tuttar:fakta
 
Tycker inte en 600sportis gör sig bra på gata alls. som några har nämnt så är det absolut noll jävla effekt tills du når 10k rpm och då blixtrar det till lite.
 
Ta och kolla in Thunderace och zx9-r så blir inte vridet så dramatiskt dåligt som det är på en 600 jämfört med din bandit.
Eller så kommer du att älska att varva och växla på en 600, det kan vara så också.
 
Ta och kolla in Thunderace och zx9-r så blir inte vridet så dramatiskt dåligt som det är på en 600 jämfört med din bandit.
Eller så kommer du att älska att varva och växla på en 600, det kan vara så också.

Nu är jag ju aningen partisk men jag är beredd att hålla med ovanstående talare. TS nämnde ju i första inlägget att han tittat på R1:or och i det sammanhanget så kan det ju vara värt att nämna att Thunderns prestandasiffror är så gott som identiska med åtminstone första generationens R1:or. Faktum är att man t.o.m. bromsar snabbare på den tyngre Thundern.

Visst. R1:an är snabbare på banan men jag skulle välja Thundern före R1:an vid all annan form av körning. Thundern är i jämförelse så in i bomben mer praktisk. Den stora frågan är ju dock vilken sorts körning TS tänker hålla på med? Om man inte tänker åka bana, men inte heller tänker strunta i hastighetsskyltarna, så måste man ju dock ha en sadomasochistisk läggning om man väljer en ren sporthoj. Sporthojar kommer ALDRIG att vara det roligaste alternativet i längden vid laglig körning. :fakta

Ett annat lite klumpigare alternativ är ju koltrasten. Att ta steget upp till pilgrimsfalken är nog ett lite väl drastiskt alternativ om iden är att åka på en smidigare maskin än den han har idag.

Ifjol var premien för min Thunderace 2.200 kr hel/hel - avställningsbart. Hi, hi, hi. :)
 
Nu är jag ju aningen partisk men jag är beredd att hålla med ovanstående talare. TS nämnde ju i första inlägget att han tittat på R1:or och i det sammanhanget så kan det ju vara värt att nämna att Thunderns prestandasiffror är så gott som identiska med åtminstone första generationens R1:or. Faktum är att man t.o.m. bromsar snabbare på den tyngre Thundern.

Visst. R1:an är snabbare på banan men jag skulle välja Thundern före R1:an vid all annan form av körning. Thundern är i jämförelse så in i bomben mer praktisk. Den stora frågan är ju dock vilken sorts körning TS tänker hålla på med? Om man inte tänker åka bana, men inte heller tänker strunta i hastighetsskyltarna, så måste man ju dock ha en sadomasochistisk läggning om man väljer en ren sporthoj. Sporthojar kommer ALDRIG att vara det roligaste alternativet i längden vid laglig körning. :fakta

Ett annat lite klumpigare alternativ är ju koltrasten. Att ta steget upp till pilgrimsfalken är nog ett lite väl drastiskt alternativ om iden är att åka på en smidigare maskin än den han har idag.

Ifjol var premien för min Thunderace 2.200 kr hel/hel - avställningsbart. Hi, hi, hi. :)

Thunderace ser väldigt intressant ut, halvförsäkring skulle landa på under 4000/år för mig. Tycker den är snygg också, även om R1 eller liknande är coolare i mina ögon. Kanske är ett bra alternativ för att testa på något nytt men ändå inte ta hela steget till supersport dock.

Kommer köra 4-5 bandagar per år på sin höjd, däremellan är det landsvägar här i Östergötland som gäller. Något bombartempo håller jag verkligen inte (det är mig alla brukar få vänta på vid gruppkörning :D).

Fler förslag, eller är det en Thunderace jag ska börja dammsuga blocket efter?
 
Honda Blackbird är inte fel heller.
Har inte kört någon Thunderace men va inne på en sådan själv innan jag köpte en blackbird för 3 år sedan, det som vägde över va att hondan är 6 växlad och yamahan 5 växlad, yamahan dricker gärna lite olja, det gör inte hondan.
Min blackbird hade gått 10000 mil när jag sålde den, aldrig renoverad motor och drog inte någon olja alls, skön att köra långt på, skön på mindre vägar, höjd 6mm i bakänden så svängde den bra med, satt öhlinare bak på den med så det gjorde ju inte saken sämre.

Så kika lite på blackbirden innan du bestämmer dig för thunderace, värt att testa båda och se vilken man gillar bäst tror jag.
En blackbird 97-00 är inte så dyr och går många mil om man byter kamkedjesträckare ibland, brukar väl vara med typ 2000 mils intervall eller något :P
 
Honda Blackbird är inte fel heller.
Har inte kört någon Thunderace men va inne på en sådan själv innan jag köpte en blackbird för 3 år sedan, det som vägde över va att hondan är 6 växlad och yamahan 5 växlad, yamahan dricker gärna lite olja, det gör inte hondan.
Min blackbird hade gått 10000 mil när jag sålde den, aldrig renoverad motor och drog inte någon olja alls, skön att köra långt på, skön på mindre vägar, höjd 6mm i bakänden så svängde den bra med, satt öhlinare bak på den med så det gjorde ju inte saken sämre.

Så kika lite på blackbirden innan du bestämmer dig för thunderace, värt att testa båda och se vilken man gillar bäst tror jag.
En blackbird 97-00 är inte så dyr och går många mil om man byter kamkedjesträckare ibland, brukar väl vara med typ 2000 mils intervall eller något :P

Kollar på den med!

Hur är Thunderbird resp Blackbird för oss lite längre personer? 1.93 typ...
 
Blackbirden är nog inga problem, jag är 183 och körde med double-bubbelkåpa på min och tyckte det va kanon.
Har man långa ben med så finns det även satser för att sänka fotpinnarna:
http://www.jaws-motorcycles.co.uk/bird2.htm#lowers

Jag kan verkligen rekomendera blackbirden om man vill ha en mångsidig radfyra som klarar det mesta som innefattar asfalt och lite bana, körde en gång på Falkenbergs motorbana med min och tyckte det funkade kanon, det va innan jag monterade öhlinsbakdämparen som gjorde en sjukt bra skillnad.
 
köp med hjärtat, om det är en 600 du vill ha så kommer du bli nöjd. De är roligare att köra än allt annat och betydligt sexigare än bandit 1200 på alla punkter. Ska det bara gå fort rakt fram har du missat poängen och borde titta på ett missfoster som V-max för de slantar du nämner.
 
Thunderace ser väldigt intressant ut, halvförsäkring skulle landa på under 4000/år för mig. Tycker den är snygg också, även om R1 eller liknande är coolare i mina ögon. Kanske är ett bra alternativ för att testa på något nytt men ändå inte ta hela steget till supersport dock.

Köper du en Thunderace så ingår även supersportfunktionen. :tummenupp

thunderace fairing.jpg

Det där med att Thunderacear drar olja är inte en absolut sanning. Visst, de äldre versionerna av genesis-moterna (främst de som satt i FZR 1000) brukade vara duktiga att slurpa i sig olja men vid mitt senaste byte så fann jag att hojen dragit 1 dl på drygt 800 mil. Det klagar i.a.f. inte jag på. :)
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top