Byta upp mig från R1 -01

Anjoner

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
BMW S1000RR
Nu behöver jag lite hjälp från er vilken hoj man ska kolla in lite extra..
Troligtvis en helt onödig tråd enligt många då man kan tycka att det e lättast att bara provköra olika hojar. Men nu väljer jag att vända mig till er..

Jag vill byta upp mig tills säsongen börjar vilket jag hoppas på i mitten av mars som förra året. Årsmodeller någonstans -04 -05.

Två hojar som jag spanat på länge är zx10r 04/05 eller en gixxer k5..
Jag vill ha den som leksak å nått som man får bra adrenalin av..

Ordet är fritt :tummenupp

Jag tycker att du ska prova Kawwan, årsmodell 04-05 var rktigt fin ( & elak).

R1 e den skönaste hojen att stoppa in pillen i så ja tycker du ska behålla den..
:brynad

Lånar tråden lite och för diskutionen lite framåt nu då. Jag tänkte troligtvis ha min nya hoj som jag ska införskaffa någon gång under våren, på bana också..

Vilken av Zx10r , Gixxer k5, R1 04 och 1000rr har bäst egenskaper.?

Bromsar, Effekt, Chassie, osv??? Funderade ett tag på V-Twin men det tror jag jag lägger ner....

///Micke

Lånar tråden lite och för diskutionen lite framåt nu då. Jag tänkte troligtvis ha min nya hoj som jag ska införskaffa någon gång under våren, på bana också..

Vilken av Zx10r , Gixxer k5, R1 04 och 1000rr har bäst egenskaper.?

Bromsar, Effekt, Chassie, osv??? Funderade ett tag på V-Twin men det tror jag jag lägger ner....

///Micke

Alla de du räknar upp funkar bra på bana, provkör och känn vilken som passar dig, den du känner dig säkrast på är du snabbast med. Jag hade problem med att känna mig konfortabel på k5'an. R1 -04'an funkade fint på banan men den skrapar i lite väl tidigt så ett par fotpinnsatser är att föredra om du skall tävla med den.

Alla de du räknar upp funkar bra på bana, provkör och känn vilken som passar dig, den du känner dig säkrast på är du snabbast med. Jag hade problem med att känna mig konfortabel på k5'an. R1 -04'an funkade fint på banan men den skrapar i lite väl tidigt så ett par fotpinnsatser är att föredra om du skall tävla med den.

Det är nog sant... Lite svårt att få prova all på bana dock :va Jag testade en K5:a i sommras och jävlar vilket klipp och grymma bromsar men den kändes lite lång. Har inte testat zx10r eller r1 04:a eller nyare. Funderar dock starkt på en retta igen då jag va nöjd med min förra.

Ska du tävla i sportproduktion i år eller???

///Micke

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...