byta till touringtwin?

Tjaa, finns många hojar som är bättre än duken också, men duken ligger inte i budgeten.

Har väldigt svårt att tänka mig att det skulle finnas bättre hojar än Superduken...:tummenupp. Allt beror ju på vad du ska ha den till ? Bus , touring o bana passar en ypperligt för. 402 m o smiska autobahn i 240 km/h passar den sämre för......

Billigast på Blocket just nu : http://www.blocket.se/vi/16063975.htm?ca=18_s Fanns -05'or för drygt 60' för några veckor sen. Den som söker skall finna....

Tjaa, finns många hojar som är bättre än duken också, men duken ligger inte i budgeten.

10.000? Min försäkring ligger på 7000hel/hel hos if.

Bilsport & MC brukar ligga någonstans i mitten bland de billigare bolagen när jag kollat på mig... 22 år i sommar och haft kort sen -06. Räknade fel i IF's prislista. skiljer 6000 om året. bulle 5700/år vtr 11 800/år rätt stor skillnad ändå...

Har väldigt svårt att tänka mig att det skulle finnas bättre hojar än Superduken...:tummenupp. Allt beror ju på vad du ska ha den till ? Bus , touring o bana passar en ypperligt för. 402 m o smiska autobahn i 240 km/h passar den sämre för......

Billigast på Blocket just nu : http://www.blocket.se/vi/16063975.htm?ca=18_s Fanns -05'or för drygt 60' för några veckor sen. Den som söker skall finna....

SD'n Känns lite dyr innan jag fyllt 24/25 bara. Tyvärr... jag har faktiskt varit rätt sugen!

Last edited:
SD'n Känns lite dyr innan jag fyllt 24/25 bara. Tyvärr... jag har faktiskt varit rätt sugen!
Vill du ha något med minsta lilla touringaktigt drag så är Superduke ändå inte maskinen för dig. Det är en fantastisk hoj på många sätt. Men originalsadelns komfort är inte ett av dem. Den är lika skonsam mot röven som en tvåtumfyra ungefär. :tungan

Vad sägs om stora on/offroadhojar modell varadero eller bmw,s modeller? Låga drifts och försäkringskostnader som grädde på moset!

Last edited:
Vad sägs om stora on/offroadhojar modell varadero eller bmw,s modeller? Låga drifts och försäkringskostnader som grädde på moset!

Kollat på t ex varadero men jag tycker inte den är speciellt snygg... där är haken... jag vill ha något lite touringaktigt som fortfarande är snyggt :tungan

Tycker du ska fundera seriöst på en Bulldog ändå, snygg hoj med bra försäkring.. När man väl kommer in i "lunken" så är det jäkligt gött att köra långslagig twin..
Man blir avstressad samtidigt som det går att köra rätt hyfsat på 70-vägar.. Dessutom sitter man "som folk"..

:hihi

Jag tyckte min Bulle var hur kul som helst!
(Men fick ett erbjudande som var svårt att säga nej till)

Men, det var gött att bara hoppa på hojen och dra i väg i lite lagom fart. Fanns inget behov att tokgasa! Var kul ändå.
Jaja, ok, jag är väll gammel farfar då som tycker så... :rolleyes: :tungan

Vad hade du för väss på hojen?
Har alltid diggat bullen men har känt att den bör komma upp över 70 hk+ för o va nåt

En sån här kanske?

7971238098.jpg

Tdm900

Kanske en av de mest underskattade hojarna så länge man håller sig till asfalt.

Min skall bort till förmån för en KTM Adventure 950S

Komplett touring utrustad. 86 hk paralelltwin, ventilservice först vid 4000 mil annars service var 1000e. Försäkring hel/hel ca 4000 året.

http://www.blocket.se/vi/15975545.htm?ca=15_s

Precis vad jag också tänkte. Gillar du att kolla på och kanske tom få med dig fiskespöt, ett tält och en platta öl så kan det ju vara kul med en hoj som är hyfsat kompetent även på sämre underlag, tex grus.

Du får dessutom ofantligt många fler vägar att välje mellan :tummenupp

Själv drar jag till Åland i em med hela kittet!

Bilsport & MC brukar ligga någonstans i mitten bland de billigare bolagen när jag kollat på mig... 22 år i sommar och haft kort sen -06. Räknade fel i IF's prislista. skiljer 6000 om året. bulle 5700/år vtr 11 800/år rätt stor skillnad ändå...

Kolla med folksam!

En sån här kanske?

7971238098.jpg

Gäller det "touringtwin" kan jag inte annat än hålla med :tummenupp

3-ventilaren i ST3 är enligt mig den optimala kompromissen mellan 2-ventilaren/4-ventilaren ST2/ST4, spikrakt register och de 102 hästarna ger förvånansvärt bra prestanda och hyfsade servicekostnader jämfört med 4-ventilaren. Och chassit/vikten i ST-modellerna har nog de piggaste egenskaperna bland touringhojarna.

Men ska det vara kåplöst platsar den förstås inte, då skulle jag säga den 2-ventilade Monster S2R. 800 om hjärnan får vara med i ekvationen och 1000 om hjärtat bestämmer. På 1000 DS motorn är det dock i princip obligatoriskt med nerdrevning då originaldrevningen är på tok för hög..

Edit:
Satsar man på en senare modell av ST3 är det våtkoppling, ska man vara ärlig så är det nog mest vi märkesentusiaster som uppskattar torrkopplingen..:D

Last edited:
KTM 950. Långa serviceintervall och rätt skön att åka 20 mil på. Har haft R1:a innan som jag tourat till Italien med men det lär man inte göra utan kåpor.

Nu är det väl inte touring man köper en 950SM för men den känns helrätt för mig. Urstark samtidigt som motorn och vind gör att man håller sig på "fel" sida om 200 (med R1 mått mätt).

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT