byta till SXV 550 -06

• Thread starter Thread starter NAN
  • Start date Start date

NAN

De e najs
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Dbs 21 vxl
Hej på er alla!

Går i hojbytestankar. Har fått nys på en aprilia som verkar helt ok. Funderar på att byta bort min ktm 625:a.
Ska man titta efter nåt speciellt?
Är -06:an första årsmodellen?

Alla tips är varmt välkomna.

Mvh Niklas

Last edited:
Den kom 06 och hade en del barnsjukdomar. Kolla om du kan få tag på en 07:a istället

Hur mkt är du beredd att lägga emellan?

Last edited:
man är ju smålänning så så lite som möjligt :näsblod
Skämt å sido 15 - 20 lax, beror ju lite vad jag får för min hoj.
20 är smärtgräns dock!

denna är det --> http://www.blocket.se/vi/13638824.htm?ca=17_s

Eller så lägger du till 12000kr (82000kr) så får du en helt ny 07a om det finns några kampanj-cyklar kvar.

Tror det var om det satt en röd blockpackning som det kunde gå illa om man hade otur på 06-orna. Annars köp, köp , köp!:yoparty

Eller så lägger du till 12000kr (82000kr) så får du en helt ny 07a om det finns några kampanj-cyklar kvar.

Tror det var om det satt en röd blockpackning som det kunde gå illa om man hade otur på 06-orna. Annars köp, köp , köp!:yoparty

Ska kolla vidare efter en -07:a. är vääldigt sugen...:)

Tänk på servisarna blir rätt annorlunda jämnfört med din 625.

Köp inte 06 säger jag. Kompisen köpte en sån och så mycket motorstrul han hade med den gjorde att han bara ville bli av med skiten trots att det är en fin hoj.

07orna har du väl 2års garanti på om jag förstått rätt. Aprilias försök att få bort det dåliga ryktet 06orna drog på sig.

Köp inte 06 säger jag. Kompisen köpte en sån och så mycket motorstrul han hade med den gjorde att han bara ville bli av med skiten trots att det är en fin hoj.

07orna har du väl 2års garanti på om jag förstått rätt. Aprilias försök att få bort det dåliga ryktet 06orna drog på sig.

Tyvärr inga två år om man plockar strypningarna.

Tyvärr inga två år om man plockar strypningarna.

Det där en är en fråga som Aprilia är väldigt snälla med. Tycker Aprilia i Sverige har skött allt kanon snyggt! Har du någon form av problem så kan du räkna med att till 98% få det på någon garanti! Så endast ta bort strypningen är ok.

Har aldrig åkt skönare och roligar hoj, enligt mig själv nu.

Byta bort din 625a ??? Du har inte ramlat och slagit i någonstans ? ;)
Nejdå, du byter ju från en grym hoj, till en grym hoj ...

Last edited:
78 mil låter lite. Den har nog gått betydligt mera, men på bana. Och lämnats i inbyte. Ingen här som vet vem som har haft den?

Om jag förstår allt rätt så loggas timmarna ändå. Dock har jag inte pluggat in mitt instrument och kollat. Men om det är så är det kanon. Hoj med 40 mil och 200 timmar... = Race hoj. Dock är ju Aprilia en ren Race hoj ;)

Jodå timmarna sparas i styrenheten och kan läsas av med datorn (Axonen). Men går inte att se i instrumentet.

Last edited:
tyckte 78 mil lät farligt lite.... Letar vidare. har dock ingen brådska, måste ju bli av med den jag har först å främst.

tyckte 78 mil lät farligt lite.... Letar vidare. har dock ingen brådska, måste ju bli av med den jag har först å främst.

Blir du de så kan du höra av dig, för min är som sagt till salu. Dock så har jag inte brytt mig om att annonsera ännu. Jag gör väl de framöver nån gång. Har inte heller särskilt bråttom.

Ska ta och pimpa upp den lite med ett riktigt snyggt dekalkit som jag förmodligen är ensam om i Sverige.

Bilder kommer när de är gjort.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...