Byta till större förgasaren på en KTM LC4

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Halloj

Skulle behöva lite vägledning. Det är så att jag efter ett antal års paus kom över en mkt fin KTM LC4 400 -99 med bara 300mil på mätaren. Kommer trots den är i bra skick riva lite i den såsom göra rent & smörja. Tänkte även passa på att byta förgasare på den. Det sitter orig en dellorto 38mm med enkelvajer. Nu är jag inte lika kräsen som när jag hade 625 & 660 med FCR41 men ändå. Har skaffat en BST40 med vajrar från en Duke -02 som jag tänkte montera + dubbelvajer känns lite säkrare. Nu är det så puckat att jag ev kommer få skaffa gashandtag ifrån en 640 -99 då start/stoppknappen sitter inbyggd i höljet till gashandtaget & den är anpassad till dubbelvajer. Nu till riktiga frågan: Är BST 40 för stor för min lilla motor? Vad jag vet så sitter det en Dellorto 40mm på 620 & BST40 på 640. Har även skaffat en SXC dämpare som jag bara tänkte ta bort den 15cm lilla röret inuti så avgaserna inte studsar & inte rensa det helt.

Tacksam för svar!

Last edited:
Nej....

BST 40 kommer inte att vara för stor men Dellorto40 är en betydligt bättre förgasare. Roligare gassvar och flottörhus som fungerar vid hårdkörning...

Tackar Boris, visst vore det trevligt men är inte ute så mkt efter snabbt gassvar som jag hade med de andra LC4 utan mer bara om det fungerar. Bestyckning återstår att se. Tackar igen för svaret. :)

Tackar Boris, visst vore det trevligt men är inte ute så mkt efter snabbt gassvar som jag hade med de andra LC4 utan mer bara om det fungerar. Bestyckning återstår att se. Tackar igen för svaret. :)

Delorton ska du ha kvar den är nästan stenbra faktist.. Jag var mycket nöjd med delorton på husabergaren. Bst fuggar går bort helt,

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti