Halloj
Skulle behöva lite vägledning. Det är så att jag efter ett antal års paus kom över en mkt fin KTM LC4 400 -99 med bara 300mil på mätaren. Kommer trots den är i bra skick riva lite i den såsom göra rent & smörja. Tänkte även passa på att byta förgasare på den. Det sitter orig en dellorto 38mm med enkelvajer. Nu är jag inte lika kräsen som när jag hade 625 & 660 med FCR41 men ändå. Har skaffat en BST40 med vajrar från en Duke -02 som jag tänkte montera + dubbelvajer känns lite säkrare. Nu är det så puckat att jag ev kommer få skaffa gashandtag ifrån en 640 -99 då start/stoppknappen sitter inbyggd i höljet till gashandtaget & den är anpassad till dubbelvajer. Nu till riktiga frågan: Är BST 40 för stor för min lilla motor? Vad jag vet så sitter det en Dellorto 40mm på 620 & BST40 på 640. Har även skaffat en SXC dämpare som jag bara tänkte ta bort den 15cm lilla röret inuti så avgaserna inte studsar & inte rensa det helt.
Tacksam för svar!
Skulle behöva lite vägledning. Det är så att jag efter ett antal års paus kom över en mkt fin KTM LC4 400 -99 med bara 300mil på mätaren. Kommer trots den är i bra skick riva lite i den såsom göra rent & smörja. Tänkte även passa på att byta förgasare på den. Det sitter orig en dellorto 38mm med enkelvajer. Nu är jag inte lika kräsen som när jag hade 625 & 660 med FCR41 men ändå. Har skaffat en BST40 med vajrar från en Duke -02 som jag tänkte montera + dubbelvajer känns lite säkrare. Nu är det så puckat att jag ev kommer få skaffa gashandtag ifrån en 640 -99 då start/stoppknappen sitter inbyggd i höljet till gashandtaget & den är anpassad till dubbelvajer. Nu till riktiga frågan: Är BST 40 för stor för min lilla motor? Vad jag vet så sitter det en Dellorto 40mm på 620 & BST40 på 640. Har även skaffat en SXC dämpare som jag bara tänkte ta bort den 15cm lilla röret inuti så avgaserna inte studsar & inte rensa det helt.
Tacksam för svar!
Last edited: