Byta till originalsystemet inför besiktning, men hur

Är det omöjligt att sätta dit org ljuddämpare ist för slip-on? Även helsystem brukar ha delningar här och där? På min Mille byter jag på minder än tre minuter, en bult och två fjädrar som håller dämparen. Den har helsystem från Akra men org dämpare går rätt i!

Är det omöjligt att sätta dit org ljuddämpare ist för slip-on? Även helsystem brukar ha delningar här och där? På min Mille byter jag på minder än tre minuter, en bult och två fjädrar som håller dämparen. Den har helsystem från Akra men org dämpare går rätt i!

Nej, det var min tanke från början - att sätta dit originalsystemet..... men eftersom jag har insatser ville jag testa det, men jag har bara lyckats sätta dit en, den andra håller jag på och slipar på för att få dit den...
Funkar inte det så blir det byta system för nån timma :)

I mina vance o hines ska insatserna in genom ett hål ganska långt in i dämparen. Det kan vara trixigt att hitta rätt men det går. Banka INTE! Olja in insatsen längst fram kanske underättar.

Jag kroknade på de j-a insatserna... bytte till originalsystemet på en kvart, besiktigade, och bytte tillbaka nästa dag.:tungan

Tack för alla glada tillrop :banana

Har du lust med en tur till roslagen så kan jag hjälpa dig med insatserna till nästa bes.

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...