Byta till motard?

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
När jag skulle köpa min första hoj var jag inne på motard men efter test av av en 660 och sedan lite tankar så blev det en Triumph Street triple som jag fick för ett bra pris ny. Nu har jag köpt en DRZ 400 enduro att köra med på vintern och fått mersmak av det. Sen jag köpte den i höstas har triplen mest stått i garaget då DRZ:n är så rolig.

Nu funderar jag allvarligt på att byta min triple mot en en nyare 690 motard men behöver den där sista knuffen för att göra det. DRZ:n är ju rolig men skulle vilja ha en "riktig" motard och gärna med lite mer knuff än DRZ:n. 660 hade ju ordentligt med knuff men ingen elstart som är ett krav. Samt att den var ganska "obekväm", ett jäkla skakande. Vad jag har förstått är de nya 690 mer bekväma och ganska pålitliga?

Kommer att användas för pendling, typ köra bulten, lite knix-bana och ut och leka med.

Smc 690 är riktigt kul att köra och leka lite med:-) Bra drag i motorn och bra service intervaller. Jag har inte haft några problem med min. Obekväm är den inte, men sadeln blir lite hårt efter 1 timme. Kan variera från röv till röv iofs:) Man bör ha slip-on på den, ljudet är så sjukt skönt med öppetrör:-)

Sen vet jag inte om obekväm är nåt att leta efter, smc:n känns rejsig och har det mesta man kan leta efter.
Det bästa är la att provköra en, men det är kanske lite svårt nu i höst.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti