När jag skulle köpa min första hoj var jag inne på motard men efter test av av en 660 och sedan lite tankar så blev det en Triumph Street triple som jag fick för ett bra pris ny. Nu har jag köpt en DRZ 400 enduro att köra med på vintern och fått mersmak av det. Sen jag köpte den i höstas har triplen mest stått i garaget då DRZ:n är så rolig.
Nu funderar jag allvarligt på att byta min triple mot en en nyare 690 motard men behöver den där sista knuffen för att göra det. DRZ:n är ju rolig men skulle vilja ha en "riktig" motard och gärna med lite mer knuff än DRZ:n. 660 hade ju ordentligt med knuff men ingen elstart som är ett krav. Samt att den var ganska "obekväm", ett jäkla skakande. Vad jag har förstått är de nya 690 mer bekväma och ganska pålitliga?
Kommer att användas för pendling, typ köra bulten, lite knix-bana och ut och leka med.
Nu funderar jag allvarligt på att byta min triple mot en en nyare 690 motard men behöver den där sista knuffen för att göra det. DRZ:n är ju rolig men skulle vilja ha en "riktig" motard och gärna med lite mer knuff än DRZ:n. 660 hade ju ordentligt med knuff men ingen elstart som är ett krav. Samt att den var ganska "obekväm", ett jäkla skakande. Vad jag har förstått är de nya 690 mer bekväma och ganska pålitliga?
Kommer att användas för pendling, typ köra bulten, lite knix-bana och ut och leka med.