Byta till MAC?

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
En liten YZF
Har lite funderingar på att byta till mac, eller ja, jag ska komplettera med en dator till och då skulle nog en mac sitta fint tror jag.

Har aldrig använt en mac förut, men en läcker design på både burk och operativsystem tilltalar mig, samt stabilt och nästan avsaknad av virus.

Vad säger ni som kör mac? Är det krångligt för en inbiten windows användare att byta? Ska använda den till allt möjligt utom spel. Dvs. Surf, nedladdningar av hoj filmer samt lite office applicationer.

Empa skrev:
Har lite funderingar på att byta till mac, eller ja, jag ska komplettera med en dator till och då skulle nog en mac sitta fint tror jag.

Har aldrig använt en mac förut, men en läcker design på både burk och operativsystem tilltalar mig, samt stabilt och nästan avsaknad av virus.

Vad säger ni som kör mac? Är det krångligt för en inbiten windows användare att byta? Ska använda den till allt möjligt utom spel. Dvs. Surf, nedladdningar av hoj filmer samt lite office applicationer.
office, fungerar det ens på mac, annars får du nog ta och lära dig apple:s egen variant

eftersom minisoft kopierade designen av mac os till win 95 (startmenyn och uppbyggnaden) så klarar man övergången lätt. Jag jobbade flera år med både en mac och en pc och det funkade bra.

Mac är en snygg, tyst, snabb, stabil och bra dator.
Lycka till.

-Rosen- skrev:
office, fungerar det ens på mac, annars får du nog ta och lära dig apple:s egen variant

Varför skulle microsoft office inte funka på en mac? (så länge den kör os-X alltså)

Jag tror inte det är så klurigt att komma igång med en mac, det jag
hade svårast för var tangentbordets specialknappar. :hihi

Enda som talar emot en mac är väl att de tycker om att vara dyra,
i alla fall de bärbara...

-Rosen- skrev:
Det är väl faktiskt så att dom säger att ms office a'la mac-version funkar bättre än den till Windows.

CJ900RR skrev:
Det är väl faktiskt så att dom säger att ms office a'la mac-version funkar bättre än den till Windows.
visste inte att det finns för macar bara. det jag tänkte på var att alla spel och applikationer måste skrivas om för att fungera på mac.

CJ900RR skrev:

Ja, iaf tycker jag det är smidigare än windowsversionen av Office, inte så rörigt bl.a.

Till trådstartaren: Jag bytte till Mac efter att enbart använt Windows i 8 år för två år sedan. Det tog kanske en månad innan jag kände mig helt hemma i MacOS X, kommer antagligen aldrig byta tillbaka till Windows nu.

Byt!

-Rosen- skrev:
visste inte att det finns för macar bara.
och om du inte vet, varför svarar du då :va

-Rosen- skrev:
det jag tänkte på var att alla spel och applikationer måste skrivas om för att fungera på mac.
och det är något som man själv behöver göra? nej...

snabb sökning på amazon.com och jag hittade 632 spel, varav många är populära pc-titlar; http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/browse/-/1065980/ref=br_bx_c_1_0/103-6021040-5229411

dessutom så finns det flesta stora program för mac, och om inte dom finns så finns det säkert ett annat program skrivet för mac med samma funktioner.

okunskap människa, okunskap!

(själv kör jag pc)

CJ900RR skrev:
och om du inte vet, varför svarar du då :va

och det är något som man själv behöver göra? nej...

snabb sökning på amazon.com och jag hittade 632 spel, varav många är populära pc-titlar; http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/browse/-/1065980/ref=br_bx_c_1_0/103-6021040-5229411

dessutom så finns det flesta stora program för mac, och om inte dom finns så finns det säkert ett annat program skrivet för mac med samma funktioner.

okunskap människa, okunskap!

(själv kör jag pc)
och vad skrev jag i mitt första inlägg

-Rosen- skrev:

Finns inte bara Microsoft Office :tummenupp

Coola Ola skrev:
Till trådstartaren: Jag bytte till Mac efter att enbart använt Windows i 8 år för två år sedan. Det tog kanske en månad innan jag kände mig helt hemma i MacOS X, kommer antagligen aldrig byta tillbaka till Windows nu.

Byt!

Det låter ju bra, kommer nog antaligen att köra både och men man kanske blir helomvändare senare.

Är man inte riktigt säker kan man ju börja med en Mac Mini .. sällsynt snygg och liten .. och snygg .. sa jag att den var liten?

http://www.apple.com/se/macmini/

Nu med Intel processor i de nya Macarna är ju steget ännu mindre mellan PC o Mac. Frågan är bara när Amigan ska göra comeback ... suck ...

Last edited:
Jag har med tänkt att byta till mac snart, dels pga av att de är grymmt snygga och operativsystemet är läckert. Men mest för att de inte låter alls lika mycket som pc, snackar om bärbara nu, sen har de väll en grymm batteritid osv... Jag har kört lite linux och massa windows, tror inte övergången till mac blir särskillt svårt...

Sattsa på Intel burkarna. För om du nu ångrar dig och känner att MaxOS inte är något för dig så kan jag säga att Windows Vista stödjer EFI , dvs. Det ska gå att slänga in Vista på Mac´n om du ångrar dig och du slipper byta burk :tummenupp. MacBook pro :kär

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg