Byta till LED-blinkers med integrerad DRL, hur få ström till DRL?

dek

Medlem
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Söder om söder
Hoj
Fulmoddad nittiotals CB750 ala caféflört
Jag har en XSR900 där jag till slut tar tag i att byta originalblinkers och jag satsade på ett par LED med integrerad DRL framtill för ökad synlighet.

Blinkers kommer med de sedvanliga gul & svart-kabel samt en vit för DRL. Frågan är hur jag ska strömsätta DRL? Jag vill helst inte kapa kablar i originalkablage men jag antar att det bästa är att tjuva in sig på kabel till halvljuset? Hur gör jag det på bästa och minst förstörande vis?
 
Vad har du för halvljuslampa på hojen? Det brukar finnas lite olika kontaktdon både hona och hane så man kan göra en strömtjuv utan att klippa i kablaget, har gjort så på min pickup.

H1 har valiga flatstift och till H4, H7 finns kontakter att köpa i alla fall på den lokala OK macken här och sen kan man använda vanliga flatstift att sticka i originalkontakten, på hojen. Med lite krympslang över det hela det ser ut helt okej.

Konstigare modeller av kontaktdon som H11 och sånt hittade jag på tradera då jag skulle ha dom för att slippa klippa i kablaget på traktorn då jag bytte till xenon arbetslampor.
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top