Byta till koniska öppna luftfilter, bestycka förgasaren ! GS750EF

MadFred

Medlem
Gick med
31 Mar 2011
Hoj
Suzuki GSX/EF-R Dragbike
Hej
Mc folk
Byter nu till koniska öppna filter på min GS750EF -85 , det sitter BS32SS mikuniförgasare på den, nu har jag ingen AFR mätare på den här hojen. Men tänkte gå upp från 120 till 140 på mainjet (för mycket?) och justera nålen något.. Kör just nu med orginal avgas.

Tips?
Mvh
Fredrik

De är svårt få vacumfuggar funka med öppna filter eller hålborrad luftburk. De är gjorda för att funka mot ett vist motstånd i org luftburk. Jag har lyckats få vacumfuggar funkat rel bra med öppet filter eller borrad luftburk men de har tagit x antal timmar/dagar. De har slutat med större högfart höjda nålar samt kapad vacumtrottel fjäder samt borrhål genom trottlarna. mycket jobb med andra ord och svårt trots att jag är van motorbyggare.

Men du kan alltid prova och då låter 140" som ett bra utg läge.

Ett tips är ju att avkräva en fungerande setup hos Christer på braigasen.se, köpa nålarna av honom och därmed ha bestyckningsgaranti.

Funkar det inte så får du skicka tillbaka grejerna:)

Jag röstar på christer! Svårt att ha en hoj som går orent när garaget ligger ett par hundra meter från hans verkstad! :)
Men det funkar säkert att posta lite grejer fram o tillbaka.
Fast han lär veta exakt vad du behöver.

Jag har ju aldrig provat braigasen, undrar om det är så pass smidigt att han kan skicka munstycken och nålar passande random åttiotalshoj, så man utan trubbel kan hiva luftburken?

Jag har aldrig läst om någon här som provat heller:va

Jag har ju aldrig provat braigasen, undrar om det är så pass smidigt att han kan skicka munstycken och nålar passande random åttiotalshoj, så man utan trubbel kan hiva luftburken?

Jag har aldrig läst om någon här som provat heller:va

Jag har aldrig hört talas om en hoj som går utan trubbel när ägaren hivat luftburken. Vill du köra eller vill du skruva utan ändo?

Jag har aldrig hört talas om en hoj som går utan trubbel när ägaren hivat luftburken. Vill du köra eller vill du skruva utan ändo?

Jag har haft lyckan att lyckas med det, men jag har också gett upp fullständigt. Mitt utgångsläge är alltid att spara luftburken för att slippa trubbel, men på vissa byggen VILL man desperat få bort den..

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph