Byta till en motard?

Mojfen

Ny medlem
Gick med
27 May 2012
Ort
Skebo
Hoj
05 GSX´R Jubeleum
hej alla.
har suttit å kollat på alla filmer av super retards
mitard åkande och blivit väldigt sugen att prova på motard åka.
ser ju så kul ut :)
Så hitta en kille på blocket som vill byta sin ktm660 smc
mot en sporthoj.
så de jag vill fråga är,är en 660 nått att ha?
några bekymmer med dem eller nått annat man bör veta?
ktm'en är en 05a som rullat 1900mil med två kåpsett till.
jag har en 05 Gsxr750 jubeleums utgåva att byta bort.
Låter de som ett bra byte?

mvh mikael

skickat med en trasig iphone
 
Låter som ett bra byte, men det låter också som att du ska ha lite slantar i mellan. Eller?
 
vi har inte pratat nått om pengar imellan.
har inte riktigt tänkt på vad dem båda är.
hur mycket tycker du skulle vara rättvist?
jag suger på å göra affärer.
alltid bara betalat de saker kostat :)
 
jo jag läste precis de i en annan tråd.
och så stod de att de inte finns nå tändningslås.
det är ju lite surt.
 
jo jag läste precis de i en annan tråd.
och så stod de att de inte finns nå tändningslås.
det är ju lite surt.

Tändningslåset som sitter på 625 och 640 är ändå ett skämt.

Vill du tvunget ha ett tändningslås kan du koppla in ett eget...
 
sålde min gixxer och köpte en KTM 620 SuperComp.
o det går inte riktigt o jämnföra dom, skulle ja haft råd skulle ja både en motard och en sporthoj för dom e roliga att köra på så olika sätt.

Min har inte heller nån elstart elr tändningslås, men min har en "hemlig" tändar brytare monterad ist och visst saknar man elstart ibland...
 
Jag har bara haft sportmoppe innan min nuvarande 660 och jag skulle också vilja ha en av varje då det är som att jämföra äpplen med päron.

Motarden är sjukt kul att brassa kurvig landsväg i 100-120km/h medans med sporthojen va man nästan tvungen att ligga i det dubbla för att få samma körglädje men det är inte så kul att åka längre sträckor och varje gång man får kärringstopp vid ett rödlyse med 40 bilar liggandes bakom blir det lite stressigt utan el-start :D

KTM 660 är onekligen kul iaf och det är fan sporthojsprestanda upp till ~120 sen drar dom ifrån jävligt snabbt :)
 
Äsch. Va ska man över 120 å göra? Då snackar vi ju motorvägspendling. Det har man bil till :)
 
håller på å läser genom hela 660 tråden
å de verkar ju nästan som att de är mer
mecka än åka med dem.
läcker ju mer olja än en sl buss.
är de verkligen så illa?
 
Blir väl lätt så att man skriver i 660-tråden när man har problem med den, inte annars. Jag var överlag nöjd med min 660-04 jag hade för nåt år sedan. Bottenvrid from hell, mer slangvänling hoj har jag aldrig haft. Hade lite startproblem när jag precis köpt den men de berodde nog mer på mig än på hojen. Lite oljelekage från ventilkåpan hade jag iofs. Vet inte vad du värderar din 750 till? En 660 med 1900mil kan väl va värd en 25-30tusen?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top