bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Misshandlade filtret i bränslekranen på min Honda då det satt fast i tanken då jag skulle ha loss det vid rengörning av tanken, ett nytt filter verkar kosta ca 300 kr med frakt på ebay och hittar inget i Sverige men jag kan ju ha missat det.
Hittade då en bränslekran med rätt gäng på tradera för 200 kr med frakt och beställde den då men upptäckte nu att den är för ca 5 mm slang och originalet är för ca 6 mm slang. Testade med en slang jag har hemma och med ett klammer tror jag att jag kan få den tät mot kranen och ändå få på den på förgasaren.
Frågan är då räcket det "mindre hålet" ca 3 mm i diameter i kranen till att förse Honda CB250N motorn med nog soppa?
Eller skall man komplettera originalkranen med dess trasiga filter med ett till filter på slangen?
Vad tror ni, eller har nån ett filter som passar till originalkranen att sälja?
Hittade då en bränslekran med rätt gäng på tradera för 200 kr med frakt och beställde den då men upptäckte nu att den är för ca 5 mm slang och originalet är för ca 6 mm slang. Testade med en slang jag har hemma och med ett klammer tror jag att jag kan få den tät mot kranen och ändå få på den på förgasaren.
Frågan är då räcket det "mindre hålet" ca 3 mm i diameter i kranen till att förse Honda CB250N motorn med nog soppa?
Eller skall man komplettera originalkranen med dess trasiga filter med ett till filter på slangen?
Vad tror ni, eller har nån ett filter som passar till originalkranen att sälja?