byta till 520 kedja, ger de något?

kanske ingen ide å byta kedja då om de ger så lite effektvinst. 125 cc åker ju 1.41 på anderstorp å då har jag ändå någon secund dit men 100 hästar mer än dom rackarna:)

ingen som bromsat före å efter med enbart kedjebyte?

Att byta bara för bytandets skull är ingen ide som halvlångsam rookie med originalmaskin, skaffa 520 när du byter drivpaket nästa gång. Tänk också på att en välsmord kedja med korrekt slack gör mer skillnad än 530-520.

Att byta bara för bytandets skull är ingen ide som halvlångsam rookie med originalmaskin, skaffa 520 när du byter drivpaket nästa gång. Tänk också på att en välsmord kedja med korrekt slack gör mer skillnad än 530-520.

ja de är mycket att tänka på. behåller 530 kedjan som är fräsh å inte rullat så långt. skaffar mig ett bakdrev till så har jag lite olika uppsättningar att prova ut.

Fler än du som tänkte så. Det jävligaste var dock att hans hoj gick lite fortare på rakorna än identiska hojar med o-ringskedjor...

Överdjevliga förar har bättre utgångar och därmed högre fart på rakorna! Eller så talade han sanning!:D
Men det vore kul att veta om någon bänkat fram skillnaden... någon tvåtaktskille borde veta.. Axxexx!!!

Men det vore kul att veta om någon bänkat fram skillnaden... någon tvåtaktskille borde veta.. Axxexx!!!

Dar finns ju en del som bankat med sliten respektive nytt drivpaket och det skiljer 4hk pa en SBK, nytt530 vs nytt520 har jag dock aldrig sett nagra bankningar med.
I 250 aker man (de seriosa) med extra lattrullade racekedjor utan ringar som ger ytterligare lite lagre vikt och friktion, kedjorna kostar dessutom en mindre formogenhet och har tveksam hallbarhet..

blir till att dreva ner 2 kugg fram och upp 2 bak. Skall prova detta på anderstorp nästa måndag så får man väl se hur de fungerar.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti