Byta tanklås??

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
SV1000S -07
Hur går man till väga? Har fått bort alla andra lås men tanklåset förblir ett mysterium =/ (har tyvärr ingen nyckel kvar)

Det är en CB600S om det är nån skillnad mellan hojar?
Känns inte som man kan komma åt nått underifrån.

Ska förhoppningsvis få hojen såld till nästa helg men måste få bukt på det sista nu. Hoppas det finns någon vänlig själ som kan ge lite bra tips!

Mvh Lars

Nej, jag ska sälja hojen och har beställt en komlpett låssats då några snorungar roade sig att provborra i låset... Som jag sedan har jagat halva åter med baseboll trä varje gång jag sett dem!

Jag lyckas ju inte ens få bort skiten så än så länge är inte ens det ett alternativ =/

Va?? har dom borrat i tanklocket t.om? Vilka bastards isåfall. Om inte så kan ju ägaren ta "vanliga" nyckeln som tanklocks nyckel?

Last edited:
Tyvärr kan du inte skruva ur skruvarna och ta bort tanklåset om det är låst, måste ringa någon kille som känner en kille som känner en annan.

nej det va borrat i styrlåset men har tappat bort alla nycklarna nu (Ja jag vet att jag är ett klantarsel)

Måste få hornetdjäveln såld så jag kan luta mig tillbaka och låta den rena fina V-Twin känslan infinna sig!

Men till skalen. Någon som vet hur man går till väga??

Va?? har dom borrat i tanklocket t.om? Vilka bastards isåfall. Om inte så kan ju ägaren ta "vanliga" nyckeln som tanklocks nyckel?
Moppefuckon vet du. Det skadar aldrig med lite extra soppa till moppen. Så när man redan har farsans sladdlösa borrmaskin i ryggsäcken och man inte lyckats med tändningslåset så kan man lika gärna prova tanklåset också.

Tyvärr kan du inte skruva ur skruvarna och ta bort tanklåset om det är låst, måste ringa någon kille som känner en kille som känner en annan.

Fan dåå, jag hatar sånna killar! Det slutar alltid att killen som ringde en kille som ringde en kille ringde mig, alltid lika surt!

Vill ju förstöra min hoj sj om nån nu ska förstöra den!

nej det va borrat i styrlåset men har tappat bort alla nycklarna nu (Ja jag vet att jag är ett klantarsel)

Måste få hornetdjäveln såld så jag kan luta mig tillbaka och låta den rena fina V-Twin känslan infinna sig!

Öppna tanklocket, skruva sedan bort skruvarna så är det loss. Har du inte nyckeln så kan det bli svårt, för då sitter locket fastlåst i tanken... Om du nu inte våldar på något sätt... :näsblod

Ge mig en guide som tex "att vålda upp ett tanklås lika smidigt som en tösaflicka" eller likande!

Last edited:

Ge mig en guide som tex "att vålda upp ett tanklås lika smidigt som en tösaflicka" eller likande!
Släng upp hojen på ett släp åk förbi en låsverkstad ge dom lite kaffepengar, du kan säkert få titta på så känner du dig som en i gänget.

Tyvärr har jag inga tips på hur du kan vålda upp det. Men det känns som stor risk att tanken skadas då, o det är ju surt om den skall säljas!

Tyvärr har jag inga tips på hur du kan vålda upp det. Men det känns som stor risk att tanken skadas då, o det är ju surt om den skall säljas!

Men nån stackars MC guru borde välla veta hur man går till väga?!
Surt att detta låset verkar vara de svåraste att få bort, de andra är redan fixade.

Tyvärr har jag verken bil eller släp och hoppas därför på att kunna göra det sj på kvällstid.

Tanklåset är ju det enklaste att få bort!
Dom är mjuka. Banka ner en mejsel och vrid om med skiftnyckel eller dyl.. Annars borra igenom kolven så du bara kan vrida runt låset med en mejsel

Tanklåset är ju det enklaste att få bort!
Dom är mjuka. Banka ner en mejsel och vrid om med skiftnyckel eller dyl.. Annars borra igenom kolven så du bara kan vrida runt låset med en mejsel

Låter enkelt men är det nått speciellt man ska tänka på?
Borra hela vägen igenom eller bara tills det tar stopp?

Någon som har invändningar mot denna metod annars blir det en Whiskey till och sen ska det våldas!

Tills det tar stopp bara. Börja med rätt litet borr och öka. Du får säkert feta på med 10mm eller nåt i den stilen till slut. Sen kan du vrida runt plastmockafjonken i botten med mejsel

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back