Byta tändstift

vill minnas att det blir 20 gånger lättare då..

Tänkte om man kunde komma åt från sidorna. (var kanske en dum tanke). Då blir det till att lossa insugsgummin och slangar som går upp till luftburken antar jag?

ladda ner en haynes manual.. o kolla för jag e inte säker

Något tips på vad jag gör när gängorna till oljeskruven är trasiga så att det inte går att dra åt? provat med locktite, får se imorgon om det funkar, men jag tror det blir svårt att få det att fastna eftersom det troligtvis finns spår av olja kvar. Vill ju inte att skruven skall lossna och 2,7 liter olja rinner ut framför bakhjulet.

MrD13 skrev:
Något tips på vad jag gör när gängorna till oljeskruven är trasiga så att det inte går att dra åt? provat med locktite, får se imorgon om det funkar, men jag tror det blir svårt att få det att fastna eftersom det troligtvis finns spår av olja kvar. Vill ju inte att skruven skall lossna och 2,7 liter olja rinner ut framför bakhjulet.

En helicoil borde kunna ersätta orginalgängan. Sök på helicoil (tror det stavas så) För extra säkerhet kan du ju najja skruven med najtråd som man gör i racing.

Last edited:
som Ola skrev sätt i heilcoil istället annars får du skit för de sen..

Det finns ett ABT (Anders Brink Tips) om man vill ha det tillfälligt tät.

Ta ur pluggen och gör superrent(allt fett måste bort) med tex Break clen och lägg sedan silicon runt/över hela pluggen ,låt torka till dagen efter,fyll på olja.

MrD13 skrev:

Om pluggen är gängpaj kan man ju lätt byta ut den, lite värre om det trasslar i blocket. Då kan du ju alltid prova att fräsha på gängen med en gängtapp. Om det inte är allt för stora defekter så borde det räcka.

Lycka till :tummenupp

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...