Byta tändstift på min CBR600

Civil_Citizen

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2007
Hoj
CBR1000RR, CBR954RR, CBR600F2
Hej,

har sökt lite på forumet men inte hittat någon tråd som passar in på det jag är ute efter. Hoppas att jag inte missade någon då jag är lite nybörjare:rolleyes:

Jag köpte mig en CBR600F2 -94 sommaren -07. Tänkte byta tändstift innan jag ställde in den för vinterförvaring. Det kom inte med några orginalverktyg till hojjen men jag lånade farsans nyckel till en CBR954 och då lyckades jag få bort 2 av 4 tändstift. Problemet är att jag inte kommer åt de två inre utan att ha en speciell nyckel (liknande den som är med i standarduppsättningen till 954:an). Problemet med 954:a nyckeln är att den är förlång och jag fick inte såga av den för farsan:tungan . Jag följde instruktionerna i Haynes Honda CBR600F2 & F3 Fours '91 to '98 den manualen utan att lyckas (förmodligen i brist på verktyg).

Någon som vet om eller var man kan skaffa rätt nyckel för att byta tändstift på en 600:a från 94. Vill inte lyfta tanken och luftburken bara för att göra ett så "enkelt" ingrepp.

Tacksam för hjälp!

//CC

de väldigt bökligt för mig också men jag och farsan fixade det med hjälp av avsågade tändstiftsnycklar för typ runt 30 kr.. lättaste annars e ju att sätta ner motorn på golvet då kan ja lova dig att du har mycket plats :P..:D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT