Byta tändstift MT 01

Bladet99

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2010
Hoj
2006 Yahama MT01
Hej,

Har tagit bort tanken men de bakre två stiften sitter under någon form
av balk/stag, huyr får jag bort det

mvh Björne

Specialanspassad tändstiftsnyckel i orginalverktygssatsen?

Brukar finnas det på hojar med tight ram. Nu vet jag inte hur det ser ut under luftburken på en MT-01, men är det ramen som svänger in över hålen för tändstiften så är det en specialanpassad nyckel du behöver.

Specialanspassad tändstiftsnyckel i orginalverktygssatsen?

Brukar finnas det på hojar med tight ram. Nu vet jag inte hur det ser ut under luftburken på en MT-01, men är det ramen som svänger in över hålen för tändstiften så är det en specialanpassad nyckel du behöver.

Hej,

kanske uttryckte mig lite oklalrt men balken jag talar om sitter bakom luftburken inte under o vad jag ser så kan jag inte ens ta bort tändhattarna före bortplock av denna balk :va

skall iof kolla hur tändstiftsnyckeln ser ut i plastbagen med verktyg

Hej,

kanske uttryckte mig lite oklalrt men balken jag talar om sitter bakom luftburken inte under o vad jag ser så kan jag inte ens ta bort tändhattarna före bortplock av denna balk :va

skall iof kolla hur tändstiftsnyckeln ser ut i plastbagen med verktyg

Ok. Har aldrig mekat MT-01, men kolla som sagt i "plastbagen" om det finns ett specialanpassat verktyg. Tändstiftsbyte ska vara en tämligen lätt standardoperation, så tillverkarna brukar försöka göra det så lätt som möjligt för användaren/mekanikern.

EDIT: kom precis på att MT-01:an har V-twin (tänkte på V-max med V4), så ramen i sig borde inte vara ivägen. Vad det är för stag vet jag inte. Länka till ett foto om du inte löser problemet.

Last edited:
Ok. Har aldrig mekat MT-01, men kolla som sagt i "plastbagen" om det finns ett specialanpassat verktyg. Tändstiftsbyte ska vara en tämligen lätt standardoperation, så tillverkarna brukar försöka göra det så lätt som möjligt för användaren/mekanikern.

ja det borde vara lätt tycker man :tummenupp

Back