Byta sving till nyare?Går det ?

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Jag undrar om en busa sving går att få dit på en Gsx 1100 R -89 med lite tålamod? Har någon provat? Vinner man något mer en utseende på det?

Bifogat

• Photo t0016 klistra.JPG
    Photo t0016 klistra.JPG
    8.8 KB · Visningar: 382
Det är klart att det går. Men det får ju gärna vara lite smidigt oxå ! :)

Jag undrar om en busa sving går att få dit på en Gsx 1100 R -89 med lite tålamod? Har någon provat? Vinner man något mer en utseende på det?

Sving bulten är 20mm på 89an och 25mm på Hayabusan, men det är inget större bekymmer. Bredden vid infästningen i ramen är hyffsat lika tror jag, GSXR 600/750/1000 från 00-06 iaf så Busans bör vara i närheten. Problemet är att hundbenet sitter fäst på ovansidan på 89án och på undesidan av svingen på Busan, det innerbär att man måste göra egna hundben och beronde på vilket länkage man använder så får man mer eller mindre konstig vinkel på hundbenen. Men det går nog om man är lite klurig.

Sving bulten är 20mm på 89an och 25mm på Hayabusan, men det är inget större bekymmer. Bredden vid infästningen i ramen är hyffsat lika tror jag, GSXR 600/750/1000 från 00-06 iaf så Busans bör vara i närheten. Problemet är att hundbenet sitter fäst på ovansidan på 89án och på undesidan av svingen på Busan, det innerbär att man måste göra egna hundben och beronde på vilket länkage man använder så får man mer eller mindre konstig vinkel på hundbenen. Men det går nog om man är lite klurig.

Jag har svingen och har grov kollat. Funderar på bustningar på sving axeln, det borde ju gå. Jag har Busa hund ben och den andra delen oxå. Det är väl bara att börja då :yoparty

Jag har svingen och har grov kollat. Funderar på bustningar på sving axeln, det borde ju gå. Jag har Busa hund ben och den andra delen oxå. Det är väl bara att börja då :yoparty

Nu är det färdig och ser bra ur! Funkar bra oxå :D

Bifogat

• S3010007 Gixxer.JPG
    S3010007 Gixxer.JPG
    95.3 KB · Visningar: 144
Ser bra ut. Och snabbt gick det. Hade varit nice med en bild före också! Varför bytte du om man får fråga?

Ja de´t var jävlar vad det gick snabbt... var det bolt on eller?:näsblod

Ser kanon ut:yoparty

Bolt on var att ta i lite, det blev en del delar att svarva för att det skulle passa. Varför? Jag tyckte att orginal svingen var för klen, desutom ser den här lite snyggare ut i skicket. Före bilder finns bland bilder och på min hemsida.

Kan det tänkas att en gsxr 750 -97 sving är snarlik busasvingen?

Funderar på att göra samma operation på min nämligen :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg