byta suzuki mot aprila??

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
tjena! jag har börjat planera sälja min suzuki gs500 -92 som jag har haft för att köra upp med. Den är i väldigt bra skick så inga repor eller inget som funkar eller dyligt, men den blänker ju såklart inte som om den vore ny om ni fattar vad jag menar.

till saken.. en kompis till mej är inresserad av ett byte. han vill nämligen ge mig sin Aprilia rs125 som insats mot att han då får min suzuki. Jag infogar texten som han skrev angående sin hoj här:

"Aprilia Rs 125cc är en motorcykel med en extremt bra väghållning, man kan gasa på ordentligt utan att vobbel bildas. Dom har skivbromsar fram och bak och uppsidedown framgaffel samt en riktigt grov aluminium ram och sving Aprilian har dessutom El-start.

Aprilian är påkostad cirka 11000kr

Nu till lite delar, Handgjort Mig svetsat JimLomas effektavgassystem i rostfrittstål med dubbla kolfiber/kevlarljuddämpare som resulterar i en bra effekt och ett tyst ljud bara det kostade 5500kr, det har dessutom bara andvänts några mil, en blackbox är också inkopplad för att kunna besikta den och köra lagligt för den som vill, munstycke är också bytt.

Dioder och neon, undertail, vibrationsdämpare, värmehandtag, miniblinkers, ventilhattar, bromsbelägg bak med ny bromskolv till bromscyllindern, passagerar kåpa, munstycke, blackbox,6växlad växellåda regelbundet rengjort luftfilter mm.

Motorcykeln är ombyggd till en riktig Valentino Rossi replica vilket också har kostat en bra slant det med.

Blinkersrelät glappar lite men jag ska fixa det ;)

Motorcykeln går mycket bra och ser också väldigt bra ut!"

lyckas tyvärr inte infoga någon bild på något av åken, men hans aprila är även den i fint skick mes snygg blå "rossi-lack" med dekaler.

Jag har såklart inte som avsikt att använda den utan bara sälja.

och min fråga är då: Vad tror ni jag gör mest pengar på när jag säljer hojen? Min suzuki eller hans Aprila?

förstår att ni inte kan dra några slutsatser när ni inte har några bilder, men vad funkar enligt er bäst på papperet?

pinku91 skrev:
Jag har såklart inte som avsikt att använda den utan bara sälja.

Varför är det så självklart? Jag är själv sugen på att köpa en Cagiva Mito 125 och regga som A-begränsad, hade varit kul att ha en söndags-räser att komplettera 750n med.

Men alla är vi ju olika:):tummenupp

Aprilia är ju alltid bra. Men en 125:a är ju inte så kul kanske. Jag skulle satsa på en större hoj.

I stort sett kan du räkna på att inget av det han har lagt ut på hojen kommer att göra att du får något mera för den än om den hade varit i hyfsat fint originalskick. Du kanske kan få ett par tusenlappar mer för Aprilian än vad din GS500 är värd.

Sedan beror det ju på hur marknaden för en moddad RS125 ser ut i dina trakter. Det kanske är noll intresse för den där och då riskerar det att ta ett tag innan du får den såld.

Hur kommer det sig att din polare hellre byter bort sin hoj än att sälja den själv?

Vad snackar vi om för årsmodeller? finns ju GS500:or från 89 till 99 typ :tungan Har du en från 89 och hans RS125 är en 01 då kanske du kan få en slant mer för RS125:an :tummenupp

Varför är det så självklart? Jag är själv sugen på att köpa en Cagiva Mito 125 och regga som A-begränsad, hade varit kul att ha en söndags-räser att komplettera 750n med.

Men alla är vi ju olika:):tummenupp

jag vill ha en begränsad sporthoj, och jag tror att aprilian har för mycket hästkrafter original för att jag ska få regga den som A-begränsad så då kan jag lika gärna skaffa en större och strypa den istället, och avstrypa när jag fyller 20..

jag håller iofs med om att det skulle vara roligt med en 125: också:tungan men som student har jag inte den ekonomin.. än :banana

Vad snackar vi om för årsmodeller? finns ju GS500:or från 89 till 99 typ :tungan Har du en från 89 och hans RS125 är en 01 då kanske du kan få en slant mer för RS125:an :tummenupp

jag skulle såklart ha nämnt årsmodellerna också.. Min suzuki är av -92 års modell, och aprilian är -00:a.

I stort sett kan du räkna på att inget av det han har lagt ut på hojen kommer att göra att du får något mera för den än om den hade varit i hyfsat fint originalskick. Du kanske kan få ett par tusenlappar mer för Aprilian än vad din GS500 är värd.

Sedan beror det ju på hur marknaden för en moddad RS125 ser ut i dina trakter. Det kanske är noll intresse för den där och då riskerar det att ta ett tag innan du får den såld.

Hur kommer det sig att din polare hellre byter bort sin hoj än att sälja den själv?

han har inte lyckats tagit A1-kortet och har fyllt 18 så han vill ha en mellanklassare så fort som möjligt för att istället fixa kort till den

Hur ser marknaden överlag ut för begränsade respektive 125:or? jag säljer hellre suzukin nu på direkten för 2000 kr mindre än sitter och väntar på att aprilian blir såld till hösten!

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...