Byta styrlås KTM 250 EXC-F

jakob96

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2014
Hoj
KTM 250 EXC Racing -04
Tjenare, det blev ingen KTM 520 för min del... Jag fick vända på siffrorna och hittade en 250 här på ön(Gotland) istället. Men det är så att jag fick inte med någon nyckel till den, de 2 ägarna som hade hojjen innan mig har inte heller haft nyckel till den. Men jag känner att jag har behov för det. Jag har kommit så långt i bytandet att jag petat ut det lilla stiftet som jag trodde skulle hålla fast själva låset. Men det vill inte komma ut, någon som vet hur jag ska göra?

Mvh Jakob

Är det det enda sättet? jag tycker att den borde kunna komma ut av sig självt... dumt att borra om man förstör ramen istället, för det vill jag inte köpa ny. tror dom kostar lite över 10k...

Ursäkta att jag frågar men vad skall du med styrlåset till? De brukar mest kärva och är inte mer stöldskydd än att en normaltränad knäcker det utan verktyg. Köp ett extra skivbromslås på Biltema för 199kr istället....

Ursäkta att jag frågar men vad skall du med styrlåset till? De brukar mest kärva och är inte mer stöldskydd än att en normaltränad knäcker det utan verktyg. Köp ett extra skivbromslås på Biltema för 199kr istället....

Ursäkta att jag inte sett ditt inlägg! Jag vet inte riktigt varför jag vill ha det.. falsk trygghet antar jag :) Men det gamla är borrat och ett nytt sitter på plats. Jag kan hålla med om att dom inte kändes så rejäla, men det är i alla fall lite säkrare än att vem som helst kan sätta sig på hojjen o köra.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT