Byta styrlås gsxr 1986

luffare

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
zx7r
Råkade ha av nyckeln till styrlåset får se om nån låsmed kan fixa en ny, problemet är att en av tänderna på nyckeln är borta..

Antagligen blir jag tvungen att byta låset, men hur gör man? har tittat runt och det verkar vara helt insvetsat i ramen ser ingen öppning eller liknande. Nån som har erfarenhet?

Edit:
Nån som vet vart man får tag i ett nytt lås?
kollade i lelles katalogen och dom hade två st, ett "enkel modell" och "tandem modell" vilken om nån ska det va?

Last edited:
Intressant ämne. Jag har råkat ut för precis samma sak på min GSX-R -85.
Har du löst problemet på något sätt?

Har bytt på en hoj engång itidernas begynnelse. Har för mig att jag fick ta bort gaffeln och ta det igenom ramröret. Alltså (innåt). Men vet inte vilken hoj jag gjorde det på . KAn ha vart en gammal 125:a. Så hur det sitter på din vet jag inte. Borde väl kunna kolla med någon verstad då jag antar att dom har fixat ett gäng stöldskador.

Tack för svaret.
Jag har sökt och läst en del men förstår ändå inte riktigt.. Många verkar tycka att det är jätteenkelt. Jag skulle ju helst slippa ta bort gaffeln! Låset är ju inte låst nu vilket kanske är en fördel när man ska ta bort det?!
Någon som vet mer exakt?

Mvh Andreas

Slapp byta låset, smeden gjorde en kopia på den trasiga nyckeln och filade på den okända delen tills den passade, så jag hade tur och det var riktigt billigt :tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti