Panzaa
Bättre att verka än att förverkas
- Gick med
- 16 Aug 2007
- Hoj
- 2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mors!
Har fått totalt frispel i garaget precis. Startmotorkopplingen har gått på mitt bygge "Betty". Hittade en beskrivning på nätet hur kamdreven skall linjeras med svänghjulet vid demonteringen av svänhjulet för att slippa tima om kammarna.
Det är alltså 3 olika saker som skall inträffa samtidigt.
1. Den övre punkten på kamdrevet skall linjera med markeringen på toppen
2. Markeringen "T" på svänghjulet skall linjera med markeringen i motorkåpan
3. Det undre drevet skall med sin punkt linjera med vevaxeln.
Kan dock inte få dreven att linjera enligt beskrivningen.
http://www.vstar1100.com/starter_clutch_replacement.htm
Hur många varv jag än snurrar kan jag inte få det undre drevet att linjera med vevaxeln, den står alltid ett 1/4 dels varv fel till höger eller vänster om kamaxeln när punkt 1 och 2 inträffar. Den bakre kammen kan omöjligen stå fel då jag kört med hojen i 3 år sedan kammen byttes.
För bilder på beskrivningen se länken.
Bifogad bild visar den röda korrekta linjeringen och mina få rosa streck visar hur jag kan ställa det undre drevet punkt 1 och 2 står korrekt.
Tips?
Har fått totalt frispel i garaget precis. Startmotorkopplingen har gått på mitt bygge "Betty". Hittade en beskrivning på nätet hur kamdreven skall linjeras med svänghjulet vid demonteringen av svänhjulet för att slippa tima om kammarna.
Det är alltså 3 olika saker som skall inträffa samtidigt.
1. Den övre punkten på kamdrevet skall linjera med markeringen på toppen
2. Markeringen "T" på svänghjulet skall linjera med markeringen i motorkåpan
3. Det undre drevet skall med sin punkt linjera med vevaxeln.
Kan dock inte få dreven att linjera enligt beskrivningen.
http://www.vstar1100.com/starter_clutch_replacement.htm
Hur många varv jag än snurrar kan jag inte få det undre drevet att linjera med vevaxeln, den står alltid ett 1/4 dels varv fel till höger eller vänster om kamaxeln när punkt 1 och 2 inträffar. Den bakre kammen kan omöjligen stå fel då jag kört med hojen i 3 år sedan kammen byttes.
För bilder på beskrivningen se länken.
Bifogad bild visar den röda korrekta linjeringen och mina få rosa streck visar hur jag kan ställa det undre drevet punkt 1 och 2 står korrekt.
Tips?