Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
1. Ojdå skrivfel, den har en alltså, men den fungerar inte och den nuvarande ägaren har inte fixat den.Fråga 1, varför har den ingen? Man brukar renovera, inte kasta.
Frga 2, är den billig nog att skrota om det är fler fel än startmotorn?
Fråga 3, är det just en sådan du absolut ska ha?
Jo jag har redan kollat, hittade en för 512kr.I väntan på skumpan, kolla Hedesunda mc-skrot, Spinning Wheel, Bike mc-demontering för en prisbild. Samt ebay.de. En startmotor kan kosta vad som helst kan jag tro.
Okej, tack!Busenkelt att byta startmotor på en xj600, skruva bort vxl-pedal, drevkåpan och sedan 2 bult som håller startmotorn sedan lirka ut den och så klart koppla från batteriet före![]()
Det kan ju vara så att han har köpt den redan...Tjena,
Har du en länk till startmotorn du hittade?
Mvh
Av en ren slump hittade jag detta inlägg när jag satt och letade startmotor till min nyinköpta Yamaha xj600 1987 med trasig startmotor. ;-) så något säger mig att han inte köpt startmotorn.Det kan ju vara så att han har köpt den redan...![]()
Av en ren slump hittade jag detta inlägg när jag satt och letade startmotor till min nyinköpta Yamaha xj600 1987 med trasig startmotor. ;-) så något säger mig att han inte köpt startmotorn.
Då kan jag köpa startmotorn av honom för jag är ganska säker på att det är samma hoj vi pratar omEller så köpte han startmotorn och du hojen
om det var samma hoj
Är du säker på att startmotorn är trasig? Det finns andra tänkbara fel.Då kan jag köpa startmotorn av honom för jag är ganska säker på att det är samma hoj vi pratar omsumman på 7100 kr och trasig startmotor gave it away
![]()
var lite osäker i början för den funkade när jag körde batteri direkt på startmotorn. men den lät konstigt och betedde sig annorlunda. stoppade tillbaka den och testade igen och ingen respons heller. tänkte att det skulle vara batteriet så laddade den under natten gav inget det heller. testade att kabla igång den ifall batteriet skulle vara död, gick inte heller. multimeter gav inga volt mellan solenoid och startmotorn så testade att brygga solenoiden men fick ingen respons då heller. tog ut startmotorn igen och körde direkt med ett helt batteri och nu är startmotorn stendöd. tror att den vaknade kort till liv när jag chockade den med ett bilbatteriÄr du säker på att startmotorn är trasig? Det finns andra tänkbara fel.
tackar, många år sedan jag rengjorde en startmotor så minnet är dåligt där. så tack för videon, den behövdesOk, ja det kan vara kolen som är slut och en massa rester av kolen som du får ta bort.
Här är en video du kan kolla på.
Bytt kol och packningar osv. Funkar fortfarande inte, startmotorn är helt död. Blir bara varm så antar kortslutning men kan inte hitta var den skulle kortsluta.Kolla och fota allt när du plockar isär, det går att sätta ihop den så den går åt fel håll, har jag hört.
Att hitta var någonstans två lindningar nött kontakt/kortis med varandra är nog inte det lättaste. Ska i princip inte kunna hända utom i de fall där det blivit för löst lindat i fabrik eller någon punkt missad shellac/lim/epoxy så att de kunnat vibrera.Blir bara varm så antar kortslutning men kan inte hitta var den skulle kortsluta.
Det visade sig att alla 3 batterier jag testade startmotorn med vad riktigt dåliga. Så nu funkar startmotorn när jag testade med batteriet som satt i bilen. Blir att köpa nytt batteri bara.Att hitta var någonstans två lindningar nött kontakt/kortis med varandra är nog inte det lättaste. Ska i princip inte kunna hända utom i de fall där det blivit för löst lindat i fabrik eller någon punkt missad shellac/lim/epoxy så att de kunnat vibrera.
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |