Byta ställdonsmotor på Gsxr ?

Mackan

LÄNGTAR EFTER GOTLAND
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Kawasaki ultra 250X / Warrior -03
hur går man till väga för att installera/byta den lilla elmotorn som reglerar vajrarna till spjället i avgasröret ? köpte en beggad på E-bay men undrar om jag måste lämna in hojen till verkstaden !

Det kan du göra själv, Skaffa en vekstadshandbok där står det hur du går till väga..
Har en på PDF om du vill ha..

ang spjällmotor

:va Såg en fråga om avgasspjäll på GSX 1000...Vad är den till för och om det är som jag tror,för att förbättra mellanregristret,kan man då montera en sån strax innan ett slip-on?För man får ju lite mer på topp o tappar lite i botten då man monterar slip-on.Varvtalsstyrt via servomotor...?Rätta mig om jag har fel
HOLM:tuttar :tungan :tuttar :tungan

Avgasporten håller ljudet nere i första hand för att klara kraven, för effektens skull åker den i soptunnan.

mera spjäll

Avgasporten håller ljudet nere i första hand för att klara kraven, för effektens skull åker den i soptunnan.

Jaha,så var det me de.Läste annars härom året att suzuki 600 hade monterat ngn form av avgasstrypning i race-sammanhang,för att just förbättra mellanregristret.Märkte det själv efter att monterat ny slutburk+luftburk o nya hmunstycken att man tappade lite i botten vilket är bandits starka sida
holm::v:tuttar :tungan

varför skulle man vilja montera tillbaka spjällmotorn ???

Den kan man ju använda som bokstöd el jolleankare men faan inte på hojen..:D :D

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...