Byta R1:an mot en Busa ?

sgtpepper skrev:
Absolut inte, hade jag haft möjlighet rent försäkringsmässigt så hade jag också köpt en Busa. Köp och gör flickvännen glad! :tummenupp

Jag ringde if och kollade föräkring.....

Svar: halv/mån = 600:-
Jag: nyss fyld 24 bor iofs i Zon 1 tror jag :va (Strömstad)

Jag tyckte det var BILLIGT med tanke på att jag betalar 550:-/mån på min SV.

har både busa och iof inte R1, men R6... Båda är ju skojiga hojjar och det är utan tvekan massa körglädje och busmöjligheter med busan oxå... :) Jag kikade både på Kawan och Blackbirden, men faktiskt inte så mycket på busan när jag skaffade den... Men, snubblade på en ny 99 och måste ju självklart prova den, även om jag kanske mentalt hade bestämt mig för Hondan. Även jag har en fru som kräver hoj i familjen med bra passagerarmöjlighet, så där åkte kawan ut... Efter provkörningen av busan föll jag dock som en kägla... Passade mig som handen i handsken... Rolig som .. att köra, utmärkt til passagerare, trivs både i inspirerad körning och glida runt... Även på grusväg funkar den bra (jaja, allt är relativt...), alltid skoj o sprätta lite grus ibland...

Så, från min horisont... Du borde inte bli missnöjd med en busa...

Fazer 1000 funkar skitbra att åka 2 på :tummenupp Enligt passagerarna sitter de j*kligt bekvämt på den!

bullsh....

Vilken myt... Det går precis lika bra att svänga med en 12:a, sänk 3cm i gaffelkronan eller öka ridehight'en bak lite grann ska du se...

Det beror mer på föraren än på hojen i det läget. Sen är det ganska skönt att kunna gasa upp den på tvåan i 120 och släppa ner på samma växel i 180...

Det där med att den inte går att svänga med är nåt skitsnack tidningen Bike har haft för sig som jämförde den med en R1:a vilket naturligtvis inte går, men det gör det inte med en Busa eller blackbird heller.

Nåt som är ganska lustigt är att vi har en kille i klubben som åker 03:a busa med helsystem, PC3, mappad o bänkad. Han har problem att köra ifrån en annan killes R1:a i rullande start (runt 100 knyck), jag med min 12:a (-00:a) åker ifrån honom lätt, eller som han själv sa: "Fan jag hade inte en chans" och jag har bara ett Blue Flame slip-on på.

Göran skrev:
Köp en Busa, eller provkör den i alla fall.

Vill du köra fort och även kunna svänga, köp en Busa.
Om du vill kunna köra nästan lika fort, men inte kunna svänga, köp en ZX12R

Gissa vad jag valde....

Funatic skrev:
Vilken myt... Det går precis lika bra att svänga med en 12:a, sänk 3cm i gaffelkronan eller öka ridehight'en bak lite grann ska du se...

Det beror mer på föraren än på hojen i det läget. Sen är det ganska skönt att kunna gasa upp den på tvåan i 120 och släppa ner på samma växel i 180...

Det där med att den inte går att svänga med är nåt skitsnack tidningen Bike har haft för sig som jämförde den med en R1:a vilket naturligtvis inte går, men det gör det inte med en Busa eller blackbird heller.

Nåt som är ganska lustigt är att vi har en kille i klubben som åker 03:a busa med helsystem, PC3, mappad o bänkad. Han har problem att köra ifrån en annan killes R1:a i rullande start (runt 100 knyck), jag med min 12:a (-00:a) åker ifrån honom lätt, eller som han själv sa: "Fan jag hade inte en chans" och jag har bara ett Blue Flame slip-on på.
Låter som om din polares busa inte mår riktigt bra, eller så är han inte världens bäste chaffis...

/F

vafaaaan fluppen
1. busan ÄR fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuul!!!
2. inget kul o åka med skjuts

fluppen skrev:
Jo så här e det, sambon tjatar om att hon vill ha en skönare hoj att bli skjutsad på än R1:an....så en Hayabusa borde väl vara hyffsat skön att åka med på.
Svarar på första frågan. Du är en mkt klok människa.
Dessutom är busan jätteskön att åka bakpå. Också.

Tillägg: Skit i att den ev är ful. Det spelar mindre roll när du vet om körglädjen.

Funatic skrev:
Vilken myt... Det går precis lika bra att svänga med en 12:a, sänk 3cm i gaffelkronan

Oj vilken öm tå man trampade på.....

Det är tur att det finns olika hojar att välja mellan så att alla kan hitta den som passar just bäst för dom

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti