Byta R1:an mot en Busa ?

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Jo så här e det, sambon tjatar om att hon vill ha en skönare hoj att bli skjutsad på än R1:an. Hon nämde nåt om nån glidare eller vad det kallas för :arsele Den tanken tog jag genast bort från henne !

Men jag började tänka, sporthoj vill jag ju ha, så en Hayabusa borde väl vara hyffsat skön att åka med på. Man har ju hört att det e en så allsidig hoj som både går att åka långt på och leka på gatan, sen e det ju 175 kusar i den oxå... :Bugar

Så jag undrar:
* E jag dum ?
* Mkt fel på dom första moddelerna ?
* Priser ?
* Nån som vill byta ?

fluppen skrev:
Så jag undrar:
* E jag dum ?
Absolut inte, hade jag haft möjlighet rent försäkringsmässigt så hade jag också köpt en Busa. Köp och gör flickvännen glad! :tummenupp

Tja det är säkert roligare att åka 2 på en sådan mycket roligare, du vinner väl just det och så förstås en enorm prestandaökning. Du förlorar smidighet givetvis, hojen väger 50 kg mer än R1an.
Tycker inte du är dum, jag fundera på sånt där själv ibland.

fluppen skrev:
Jo så här e det, sambon tjatar om att hon vill ha en skönare hoj att bli skjutsad på än R1:an. Hon nämde nåt om nån glidare eller vad det kallas för :arsele Den tanken tog jag genast bort från henne !

Men jag började tänka, sporthoj vill jag ju ha, så en Hayabusa borde väl vara hyffsat skön att åka med på. Man har ju hört att det e en så allsidig hoj som både går att åka långt på och leka på gatan, sen e det ju 175 kusar i den oxå... :Bugar

Så jag undrar:
* E jag dum ?
* Priser ?
* Nån som vill byta ?

Jag har samma problem eller fundering jag också..
Tjejen vill åka med men det funkar inte nått bra på R1:an, vi har kikat lite på Honda 1100 CBX Black bird tror jag dom heter.. är väl i samma klass som Hayabusan men funderar på om man gör bort sig när man köper en sån..

Gillar R1:an men vill kunna dra iväg med tjejen bakpå.. så jag vet inte.. :confused:

Tompaelias skrev:
Tjejen vill åka med men det funkar inte nått bra på R1:an, vi har kikat lite på Honda 1100 CBX Black bird tror jag dom heter.. är väl i samma klass som Hayabusan men funderar på om man gör bort sig när man köper en sån..

Gillar R1:an men vill kunna dra iväg med tjejen bakpå.. så jag vet inte.. :confused:
Hur menar du gör bort dig?
Den är nog ännu bekvämare än Busan, lite snällare hoj helt enkelt.
Den är väl om man ska vara petig i klassen under, med zzr1200 och fjr1300 och liknade.

nu har jag inte provat en R1:a

men för 15 min sen provkörde jag en hayabusa :skrämd :skrämd :skrämd :skrämd :Bugar :Bugar

en sak som slog mig var att den va 100 gånger lättare o svänga med än jag trodde den skulle vara, testa provkör, jag vart mest skrämd över den brutala effekten... jävlar i min lilla låda, men kul va det :)

tack comi för provturen :)

edit: hans va tillsalu, så du kan ju höra med han när du bestämt dig :P

Last edited:
Silwer skrev:
Hur menar du gör bort dig?
Den är nog ännu bekvämare än Busan, lite snällare hoj helt enkelt.
Den är väl om man ska vara petig i klassen under, med zzr1200 och fjr1300 och liknade.

Jo visst jag tror att det är en kanon hoj, men jag är så pass nöjd med R1:an så jag kommer troligen att sakna den o ångra mig..

Hondan kan ju inte mäta sig med R1:ans prestanda förutom på långkörning då Hondan troligen är överlägsen..

Tompaelias skrev:

Honda CBR 1100 XX Blackbird. Fick insprutning 99 (hade en 99:a). Motorn spinner som en katt. Inga vibbar i styre el. fotpinnar. Sitter som en kung både föraren och passagerare. Och visst kan man slanga bra med den också, om man nu vill det :tummenupp (dreva ner 1 fram så blir det ännu bättre)
Fartblindhet är mer regel än undantag dock. 200 knyck känns som 110 med R1:an. (tycker jag iaf)
Mkt prisvärd maskin.

Tompaelias skrev:
Jo visst jag tror att det är en kanon hoj, men jag är så pass nöjd med R1:an så jag kommer troligen att sakna den o ångra mig..

Hondan kan ju inte mäta sig med R1:ans prestanda förutom på långkörning då Hondan troligen är överlägsen..
Beror på hur du menar den är nog lika snabb rakt fram som en R1, på kurviga vägar är den däremot inte i samma klass, men det är ju heller inte mycket i den där klassen.

Satsa på en -01 och framåt. Då har de fått bort alla kända fel ur busan. Innan dess var det problem med bakramen samt kamkedjesträckaren.

Jävlar fluppen... Det var det värsta...

Jag köper din R1 om du säljer isf =) OM det är till rätt pris vill säga =)

:crash

Köp en Busa, eller provkör den i alla fall.

Vill du köra fort och även kunna svänga, köp en Busa.
Om du vill kunna köra nästan lika fort, men inte kunna svänga, köp en ZX12R

Gissa vad jag valde....

fluppen skrev:

Så jag undrar:
* E jag dum ?
* Priser ?
* Nån som vill byta ?
Byt Frugan istället :rofl

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra