Byta packboxar Z500-83

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Eftersom förra ägaren tyckte att det var lämpligt att trycka i 3 bar i framdämparna så åker jag på ett packboxbyte:(. Men hur funkar det egentligen med fjädring med övertryck i? Ngt jag bör tänka på?

Sen har jag letat mig gråhårig efter vilken mängd olja jag ska ha i varje ben. Ngn som vet?

z550 menar du väll. Finns 4st olika gafflar till dom så måste veta vilken du har angående mängd.tips byt o-ringarna när de ändå är borta.

Z500b3 heter modellen. Har hört ngt om att den hette kz550 i andra länder men det är inget jag vet säkert. O-ringarna, är de dem som sitter vid luftventilen du menar då?

Mvh

z550 menar du väll. Finns 4st olika gafflar till dom så måste veta vilken du har angående mängd.tips byt o-ringarna när de ändå är borta.

Såldes som z250, z400,z500, z550 och kanske glömt ngn men det finns drösvis med kubikvarianter. Jag hade Haynes manualen för några år sedan och minns inte att det skulle finnas 4 olika på samma årsm:va

Nja 4st luftade gafflar från 1981 å framåt.Enligt va ja vet så fanns 500 bara som 79-80års modell å då utan luftgaffel.Är det 2st luftventiler eller 1st som sitter vid sidan om vänstra gaffeln.

Nja 4st luftade gafflar från 1981 å framåt.Enligt va ja vet så fanns 500 bara som 79-80års modell å då utan luftgaffel.Är det 2st luftventiler eller 1st som sitter vid sidan om vänstra gaffeln.

Den enda ventilen jag har lagt märke till sitter i toppen. Ska lägga upp några bilder ikväll. En bild säger ju mer än tusen ord:)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT