byta packboxar aprilia rsv factory -04

pontus-h

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
kristianstad
Hoj
aprilia rsv 1000 factory -04
hej,

har en Aprilia rsv 1000 factory som ena packboxen börjat läcka ifrån.
någon som har nån bra breskrivning på hur man gör, hur mycket olja, och vilken
olja det ska va i???

har meckat endel innan men
reder man utt det själv eller man får lämna in det?

några särskilda specialnycklar eller nåt annat man bör tänka på?

har hittat nya packboxar här: http://www.nilssonsmc.se/produkt/Packboxar-Aprilia
 
Öhlinsgaffeln är äckligt lättservad när det kommer till just den biten. Lager och annat otyg sitter i ytterröret till skillnad från andra.

http://www.youtube.com/watch?v=cX7mASNcDVg

Blanda en ½ liter 5w gaffelolja med ½ liter 10w gaffelolja, så får du en lagom 7,5w för din gaffel. Ca 495ml i varje ben. Eller 95-100mm från övre kant. (med fjäder på plats men utan spacer, ytterrör i sitt nedersta läge. Och urluftat..)
 
De "ska" servas var 24e månad. Det finns en rimlig förklaring till varför de läcker. Klämkraften i packboxen är minimal för att inte störa fjädringsarbetet. Härav kommer även smuts lättare in i systemet. De tenderar också läcka om de inte används men kan sluta läcka efter några körtillfällen. Det är fokus på prestanda helt klart.
 
*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back
Top