Byta Packbox - Kawasaki GPX600R -90

oskar_2000

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2013
Hoj
Kawasaki GPX600R -90
Hej,
tänkte byta packboxar på en Kawasaki GPX600R -90 och undrar lite olika saker:

Vad är det för hylsa man lossar "locket" på gaffelbenen med? 1/2" - fyrkantsfäste passar, men undrar om jag kan använda det? Vad är meningen med de andra hålen?
såhär ser det ut:

http://www.n0.se/v/f/c09c8_img_1019.jpg

Behöver jag något specialverktyg för att byta packboxen och hur går jag tillväga?

MVH
Oskar

När jag grejade med min gamla GPX tog vi en stor hylsnyckel utan hylsa och satt ner i hålet.
Det du senare kommer att behöva är en lång pinne med en mutter på för att kunna hålla i en sak när du skruvar undertill på benet. Tänk också på att det ena benet med den lilla dosan på behöver lite mer olja än det andra, står i verkstadsboken om du har en sån. Notera även om fjäderbenen har längre mellanrum högst upp eller korta mellanrum, underlättar sedan när du monterar ihop.

Tack =), nu är benet av och redo för att plockas isär.

Min antidive fungerar inte, och undrar om man kan "renovera" antidive enheten på benet? eller är det bara att leta efter en bättre begagnad?

Hur har ni gjort när ni lossat skruven på damper roden i benet. Behöver en 23mm insektshylsa men det verkar inte gå att få tag på, hittar inte häller någon skruv med skalle på 23mm.

Några idéer =)?

Hittade en skruv i tum, som hade en skalle på 23,4mm och det funkade bra =). Nu är i alla fall benet påväg ihop igen.

Men undrar fortfarande om jag kan göra något åt den elektriska antidive enheten?

Hittade en skruv i tum, som hade en skalle på 23,4mm och det funkade bra =). Nu är i alla fall benet påväg ihop igen.

Men undrar fortfarande om jag kan göra något åt den elektriska antidive enheten?

vad är det som inte fungerar? hela enheten eller att du inte kan vrida ratten?? på min fungerade enbart läge 2, känns lite udda att ha den då fjädringen faktiskt blir stum när man bromsar men den är inte livsnödvändig, tror nästan du måste köpa en ny eller begagnad enhet om du faktiskt vill att det ska fungera.

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort