svampe
Arlanda TT för Ezzo
Ett sent inlägg, på suzukis filter står det inget moment utan: kontakt, sen 2 varv. I h-e att det är nåt man drar med händerna.
Last edited:
Per skrev:Apropå dra med moment och verktyg därtill,
Finns det någon i branschen som kan rekommendera en bra (pålitlig) och framförallt billig nyckel i en eller två storlekar mindre än denna (biltemas) som jag redan har?
/Per
freddexwing skrev:Bra och billig är inte så lätt att kombinera...
Bra = sandvik, stahlwille (behöver inte återställas när de förvaras).
Billig = b-tema, kamasa (ungefär som b-tema fast andra färger).
Heol skrev:Är kamasa=biltema???
Förklara det gärna tack
/H
erik skrev:Finns de som påstår det, jag vet inte men har i alla fall sett att kamasas och biltemas spärrskaft är misstänkt lika... Momentnycklarna tror jag inte är samma.
freddexwing skrev:He he he kör du på olja från biltema i hojen...
Då är det ju nästan en fördel om oljefiltret lossnar...
"när ja kollade efter en repa på 1mil"
Ja har det inte lossnat på en 1 lossnar det ju inte på 10mil och har det inte lossat på en 1km borde det inte lossat efter 100meter och lossnar det inte på 100 meter borde det inte lossnat på 1 meter och har det inte lossnat på 1 meter lossnar det nog inte på en centimeter, eller en milimeter utan drar man fast det tittar att det sitter, blundar och tittar igen ja minnsann då sitter det verkligen fast...
EDTI: Favstel
Dr.Bike skrev:Nu är det ju så Fredde, att Biltemas oljor kommer från Statoil, och deras mc-oljor kommer från Sverige, närmare bestämt Nynäs Petroleums gamla anläggning i Nynäshamn, som ju är uppköpta av: just det - Statoil.
Nynäs petroleum har ALLTID varit nischade på specialoljor, och oxå världsledande inom vissa segment, så att påstå att Biltemas olja gör sig bäst på marken är nog att bita sig själv i tummen!
Mycken skit finns säkert på Biltema, men inte deras olja iaf.
Nynäsanläggningen är den enda i världen som t.ex levererar den specialolja som krävs i V.A.G´s fyrhjulsdriftssystem. Ingen annan klarade kraven.
De är oxå de som levererar till Öhlins, som väl inte direkt är kända för att ta genvägar...
Läs gärna de andra rena oljetrådarna, där bl.a jag själv (som är överdrivet intresserad av oljor) skriver lite om för och nackdelar med olika oljor mm.
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |