Byta olja i Dominator -97?

Foss

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
DR 800 -91 (till salu)
Jag har precis köpt en NX 650 Dominator från -97 och tänkte att jag skulle serva den inför våren eftersom det inte är gjort. Nu till min fråga; hur mycket olja ska jag hälla i? Jag fick itne med någon manual, är det någon som har en och kan se efter? Kan jag få eller få köpa en kopia av en manual(helst svensk)?

Jag är ute efter en slipon också så om det är någon som känner sig sugen att sälja en så är jag öppen för att köpa!

Är väl samma motor (nästan) som i XR600. Där använder man ramen som en del av oljetanken. Och där finns oljesticka. Ur med oljan, i med nytt filter och skruva tillbaka. Fyll på med olja i ramen så mycket som stickan säger. Starta alt låt startmotorn (bekvämt mot XR:en) snurra runt oljan upp till toppen och så. Mät på stickan igen och fortsätt så tills oljenivån är rätt.
Skulle GISSA att den rymmer ung. 1.7 liter. Give or take 0.4 liter.

Tackar!

Jag lyckades leta mig fram till den där sidan och antog att det satta samma motor på den nyare dominator.

Jag kan berätta att manualen säger 1,95 liter vid samtidigt filterbyte. Jag klämde i runt två och det verkar ha gått finfint.

Är det någon som har koll på den där luftburksmodden man kan göra? Jag har letat men inte hittat någon om hur man gör, bara att den finns....

Bifogat

• sidabak4.JPG
    sidabak4.JPG
    56.5 KB · Visningar: 251
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...